Hodnocení a zkušenosti s autem
Když jsem vybíral, za co vyměním moji starou Audi A4 1.8T Quattro, bylo jasné, že to bude zase automobil s náhonem 4x4, nejlépe stálým. Začal jsem uvažovat o nějakém SUV, protože potřebujeme občas jezdit i do lehčího terénu. Chtěl jsem ale, aby to auto mnělo dostatečně velké zrychlení a solidní jízdní vlastnosti na silnici. Podmínkou byl taky benzínový motor. Ve výběru tedy zůstalo Subaru Forester a Toyota RAV. Malinko jsem se přikláněl k Subaru, ale když se naskytla možnost koupě 5 leté Toyoty RAV4 s najetými pouze 70000 km (vypadá to, že poctivými) přímo u prodejce Toyota, bylo rozhodnuto. Je ve velmi dobrém stavu a předchozí majitel s ním asi v terénu nejezdil.
Je to tedy automobil se stálým pohonem 4x4, s rozdělením kroutícího momentu 50/50, bez redukce a uzávěrek diferenciálu. Je tam jenom diferenciál s omezeným prokluzem. Uzávěrku nepotřebuji, redukce tam být mohla, ale není to zase takový problém. Až takové nároky v terénu na to nemám. Při průjezdu zatáčkou je naklánění karoserie v rozumných mezích. Jízdní vlastnosti na silnici částečně omezují balonové pneumatiky v rozměru 215/70 R16. Použití nižšího profilu, o kterém jsem uvažoval, by ale asi nebylo moc optimální, vzhledem k celkem dost tvrdému odpružení.
Benzínový motor VVT-i o obsahu 2 l je v porovnání s ostatními podobnými SUV z té doby jeden z nejživějších. Samozřejmě se Subaru s turbo motorem se rovnat nemůže. Spotřeba je kolem 9 l/100km, ale při rychlejší jízdě po dálnici se pak ještě o něco zvýší. Uvítal bych o malinko větší nádrž než tu 57 litrovou, která tam je.
Co se týče výbavy, je tam manuální klimatizace, centrální dálkové zamykání, přední okna elektricky ovládané, originální autorádio s CD, přední mlhovky, výškově stavitelné sedadlo řidiče a volant nastavitelný pouze v jedné ose. Jediné, co bych přivítal, je palubní počítač, který je u Toyoty součástí dražšího autorádia s CD.