Zavřít recenzi

Škoda Favorit škoda favorit 135 LS sportline

“spolehlivé levné auto”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1992 
  • Typ motoru: 1289 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 98 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 7,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

2
 

Jízdní vlastnosti

3
 

Komfort

2
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

1
 
Hodnocení celkem 1.8
Edouše - tak říkám svému favoritu, jsem zakoupil zhruba před rokem a půl od svého kolegy za cenu 11 - ti tisíc Korun.
Ikdyž mi bylo jasné, že bude potřeba vynaložit další finance na jeho renovaci a zprovoznění, přišla mi cena úměrná stavu i stáří vozu a hlavně....já prostě favorita chtěl :-)

První závadou, kterou jsem však velmi brzy a snadno odstranil, byly prohozené kabely od rozdělovače. Auto tak spíš skoro nejelo a zvuk který vydávalo, ten se snad nedá ani popsat. No, a jelikož v tu dobu neměl Edouš ani STK, začal jsem jej na ni připravovat. Nezačal jsem ani od motoru, ani od podvozku, ale lakem a celkovým vzhledem karoserie, protože, jak říká táta, první dojem je nejdůležitější

Lak byl velice zašlý a pokrýval ho mírně šedý povlak, který bylo potřeba odstranit. Nenaletěl jsem reklamám na zahraniční výrobky, ale zakoupil staré dobré a mnou již několikrát osvědčené ..... (abych nedělal reklamu :-), které stojí pár korun a výsledek je víc než uspokojivý. Po několika přeleštěních jsem opravdu dosáhl lesku téměř nového laku.

Následovalo tmelení, přebrušování a lakování rezavých dílů karoserie, což jsem zvládl sám s pomocé excentrické brusky, smirkového papíru a velkého nadšení ( na naší stopětce bych se na to tak mohl....)

Takže, karoserie byla hotová a na řadu přišly takové věci, jako jsou brzdy, motor a podvozek a s nimi spojená výměna provozních kapalin. V motoru bylo nutné vyměnit rozvodový řemen a jeho soukolí. Následovala výměna oleje za olej kvalitní doplněný o přípravek, který má údajně snižovat tření válců, tím tedy zvýšit víkon motoru a jeho životnost. Je to možné, ale já jako lajk to nepoznal. Pak už stačilo jen seřídit ventily, rozdělovač no a od té doby si to motor pěkně potichounku přede. Hlučnost v kabině při jeho vyšších otáčkách výrazně snížila odhlučňoavcí fólie vlepená na kastli motoru. (opravdu to bylo znát)
třešničkou na dortu pak bylo vyčištění hliníkových odlitků motoru kyselinou sírovou ( běžné čističe nezabíraly ). Teď motor vypadá jako nový...

po motoru následovala výměna výfukového potrubí, přesněji, jeho druhého a třetího dílu. To je v zásadě nenáročná práce, pokud ovšem není některý ze spojovacích šroubů zarezlý.
No a jak to tak u těchto aut bývá, co může zreznout, to také zrezne. takže výfuk se ve finále měnil v servisu. tam mi hned vyměnili i brzdové trubičky pod podvozkem, včetně kotoučů a destiček. (a za cenu snad simbolickou ).

Týden před odjezdem na STk jsem ještě objevil na předním podběhu malinko rezi. Ukázalo se však, že z malinko rezi je díra jak hrom skrz na skrz a tak jsem narychloi poprosil našeho známého o zavaření. Za dva dny nebylo po díře ani památky a abych do bnudoucna Edouše takovýmto zásahům ušetřil, nechal jsem ještě ošetřit celý podvozek včetně podběhů ochranným nástřikem.

Na kontrole STK byl Edouš obdivován a prošel bez sebemenších závad všemi zkouškami. Čepy byly kupodivu v naprostém pořádku a to jsem je neměnil a kolega podle všeho také ne.

No a konečně HURÁ NA SILNICE.
Od té doby mi dělá Edouš jen a jen radost. Motor pracuje jak má a benzín do něj litý mu evidentně prospívá. Sem tam se odněkud ozve zvláštní zvuk, ale to už taková vrozená vada těchto vozu, jelikož dílenské zpracování odpovídá době a myšlení tehdejších zaměstnanců AZNP. Řízení jde krásně zvolna ( v porovnání s Felicií ), no prostě, pro mě je to radost ze svezení. Jen jedinkrát jsem byl zaskočen silným bušením odněkud od podvozku. Ukázalo se, že to však nebyla závada na podvozku, ale stačilo dotáhnout jeden ze šroubů zámku předních dveří a vše zas bylo jak dřív.
Jediné, co definitivně dosloužilo je centrální zamykání, které je původní a po 16 - ti letech provozu se tomu nikdo nemůže divit.

na jaře jsem pak ještě zakoupil původní a originální hliníkové disky montované přímo na tento vůz. Edoušovi to sluší a hodně lidí se za ním otočí, ikdyž je to ,,jenom" favorit

já jsem s ním maximálně spokojený, je to jednoduché spolehlivé vozítko s velkou dostupností náhradních dílů za více než příznivé ceny

Závady a opravy na autě

Mezi poruchy a závady které jsem již odstranil lze počítat:

Chrastění rozvodového řetěžu

Nerovnoměrný běh motoru

Místy prorezlé díly karoserie

Zrezlé trubky brzdového okruhu

Rezavé výfukové potrubí

Velmi zašlý lak


<
Přejít na standardní verzi stránky »