Zavřít recenzi

Fiat Uno Logo 1,3 D

“Nový FIAT jednoznačně ANO - FIAT starší než 10 let NEBRAT.”
  • Rok výroby: 1990 
  • Typ motoru: 1302 Diesel 
  • Stav km při koupi: 126 000 km 
  • Stav km nyní: 127 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

1
 

Jízdní vlastnosti

4
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 3.6
Fiat Uno Logo jsem si pořídil z nostalgie, protože podobným vozem (jen v jiné barvě) jsem brázdil silnice v době studií, tehdy mi spotřeba mezi 4 - 5 litry nafty připadla jako něco neuvěřitelného.

Zlákal mne (zdánlivě) dobře běžící motor, víceméně (opět zdánlivě) zdravá karoserie a dle pohledu nově měněné tlumiče, a v neposlení řadě nová STK.

První závada byla banální - prasklé lanko ruční brzdy.

Lehké hučení v přední nápravě se během cca 200 km stalo naprosto nesnesitelným, diagnóza - obě přední ložiska a náboje a jedno rameno včetně čepu v háji.

Po dalších cca 100 km po opravě vyhořela instalace světel.

K tomu ještě oprava náhle uvolněného řazení (které někdo opravil dle mého odhadu snad vložením "futra" bez demontáže), jinak si nedovadu vysvětlit, že se závada projevila najednou a spočívala v tom, že na konzoli řazení chybělo vyvložkování...

Drobné úniky oleje jsem tedy již ani neopravoval.

Podtrženo sečteno, Fita UNO bylo v roce 1998-2000 dobrý kup za dobré peníze. Nicméně v roce 2008 se jedná již o stroj, který se limitně přiblížil konci své životní pouti.

Do onoho skvostu jsem během měsíce nainvestoval cca 10.000 Kč (a nedám už ani Kč), a definitivně mne to podpořilo v rozhodnutí o zakoupení nového Grande Punta.

V podstatě zbytečnou koupi a instalaci nových repro JVC potom považuji už jen za malou daň za vlastní nerozvážnost a blbost.

Pokud by měl někdo zájem, velmi rád se ho zbavím za symbolickou cenu.

Závady a opravy na autě

Ano, snad dokonce pouze a jen poruchy...

Vadná ložiska a náboje předních kol (projevilo se po 200 km), teče olej z převodovky a motoru (nevím jak se to předchozímu majiteli podařilo zamaskovat), po 100 km prasklo lanko ruční brzdy, nerovnoměrný chod motoru, volné řazení, po 300 km vyhořela elektroinstalace světel, a další a další.
<
Přejít na standardní verzi stránky »