Hodnocení a zkušenosti s autem
Fiat Uno Logo jsem si pořídil z nostalgie, protože podobným vozem (jen v jiné barvě) jsem brázdil silnice v době studií, tehdy mi spotřeba mezi 4 - 5 litry nafty připadla jako něco neuvěřitelného.
Zlákal mne (zdánlivě) dobře běžící motor, víceméně (opět zdánlivě) zdravá karoserie a dle pohledu nově měněné tlumiče, a v neposlení řadě nová STK.
První závada byla banální - prasklé lanko ruční brzdy.
Lehké hučení v přední nápravě se během cca 200 km stalo naprosto nesnesitelným, diagnóza - obě přední ložiska a náboje a jedno rameno včetně čepu v háji.
Po dalších cca 100 km po opravě vyhořela instalace světel.
K tomu ještě oprava náhle uvolněného řazení (které někdo opravil dle mého odhadu snad vložením "futra" bez demontáže), jinak si nedovadu vysvětlit, že se závada projevila najednou a spočívala v tom, že na konzoli řazení chybělo vyvložkování...
Drobné úniky oleje jsem tedy již ani neopravoval.
Podtrženo sečteno, Fita UNO bylo v roce 1998-2000 dobrý kup za dobré peníze. Nicméně v roce 2008 se jedná již o stroj, který se limitně přiblížil konci své životní pouti.
Do onoho skvostu jsem během měsíce nainvestoval cca 10.000 Kč (a nedám už ani Kč), a definitivně mne to podpořilo v rozhodnutí o zakoupení nového Grande Punta.
V podstatě zbytečnou koupi a instalaci nových repro JVC potom považuji už jen za malou daň za vlastní nerozvážnost a blbost.
Pokud by měl někdo zájem, velmi rád se ho zbavím za symbolickou cenu.