Zavřít recenzi

Dacia Logan MCV 1,5 dCi

“Velké, úsporné, spolehlivé !”
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru: 1,5 turbodiesel 
  • Stav km při koupi: 10 km 
  • Stav km nyní: 22 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 5,4 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.4
Srovnání činím po větších zkušenostech s vozy Š Felicia 1,3 (předchozí soukromé) a Š Fabia starší 12V benzin (služební)

Velmi pozitivně hodnotím brzdy - ač na tak velké auto jsou vzadu jen bubny, auto brzdí velmi dobře už při lehkém sešlápnutí brzdového pedálu. Přitom to není přehnaně jedovaté. Při přesednutí do Fabie mám nepříjemný nebezpečný pocit z brždění (musím tlačit na pedál velkou silou). Naopak mi přijde horší posilovač řízení - ve Fabii velmi lehce, u MCV jak kdyby posilovač ani nebyl.

Auto se mi při dobrém úhlu pohledu i vzhledově líbí.

Vůbec nechápu nářky, jak interiér ani exteriér nelícuje, mám naprosto opačný pocit. Exteriér je jistě jednodušší než u jiných aut, ale není to žádná hrůza. Jako nepovedené hodnotím ovládání topení, které je na středovém panelu příliš nízko. Naopak nastavování zrcátek pomocí joysticku pod pákou ruční brzdy je perfektní - je možné nastavit velmi bezpečně a komfortně za jízdy. Vadí mi, že nejde stahovat okna při klíčku zapalování v poloze 1 a že je nejde otevřít jedním stiskem nadoraz (musí se držet tlačítko).

Akcelerace proti Š Felicia se stejným výkonem je o třídu jinde. Velmi živě se auto rozjíždí, u Felicie jsem měl pocit těžkopádnosti. Naftu podle palubního počítače konzumuje v rozmezí 4,2 l/100 km (pomalá jízda po rovině - např. na dálnici), 4,8 l/100 km (delší trasy), 5,2-5,4 l/100 km (kratší trasy). Přes 6 l/100 km se dostanete snad jen při krátkých jízdách po městě se studeným motorem.

Co se vejde do kufru je malý zázrak. Převážel jsem už bez nutnosti laborovat se zadními sedadly myčku na nádobí a pračku, a to na výšku ! Jen teď naposledy sporák se musel uložit do "spánkové" pozice se sklopenými 2/3 zadními sedadly.

Problémy s posměchem okolí jsem na rozdíl od jednoho přispěvatele zde vůbec neřešil a ani jsem je nezaznamenal. Spíše se lidé u vozu zastavovali, nahlíželi dovnitř a uznale kroutili hlavami nad prostorem (zejm. v kufru). Dvakrát jsem na parkovištích u supermarketů otevíral dveře abych se pobavil se zvídavými pány, kteří chtěli znát moje zážitky.
Musím přiznat, že jsem se sám trochu obával, zejm. koroze. Přeci jenom značka Dacia nemá v Česku velké renomé.

Nyní po roce musím prohlásit, že MCV nejen že splnilo mé očekávání, ale jej několikanásobně překonalo.

Závady a opravy na autě

Na můj vkus se příliš často musí měnit přední H4 žárovky. Z výroby vydržely necelý rok (po najetí cca 15000 km), nyní Osram nightbreaker jen 3 měsíce a to jsem je šetřil!

Hadička, která vede vodu k ostřikovači skla zadních dveří je z měkké gumy, v husím krku ve dveřích se skřípe a po čase přestal ostřikovač fungovat - svépomocí jsem navinutím elektroinstalační pásky zesílil hadičku v místě největšího namáhání (tam kde byla přehlá) a nyní funguje bez problémů.

Občas trochu více "píská" servo, což je prý u dieselových Loganů potažmo Renaultů běžné.
<
Přejít na standardní verzi stránky »