Zavřít recenzi

Škoda Fabia Junior 1,0

“Už nový vůz má závady, zatím ale nikdy nevypověděl službu”
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: 997 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 129 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 7 let
  • Průměrná spotřeba: 5,7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 6.6
Junior jsme zakoupili v roce 2002 s vědomím, jakou má (nebo spíš nemá ) výbavu a že to bude moderní, ale poměrně jednoduché auto, u kterého je minimum mechanismů
k případnému pokažení. Kontrolka emisí rozsvícená po 6000 km tuto naivitu rozptýlila. V servisu ji zhasli, a zatím prý jezděte. Mezitím prasklo čelní sklo - bez příčiny, uznáno jako záruční oprava - prý bylo asi špatně nalepené, tak ho nalepili "dobře". Deformované víko palivové nádrže - opět uznáno jako záruční oprava. Připomínám, že tehdy byla záruka pouze jednoroční. Ročně najedeme necelých 20000 km. Po ukončení záruky a opětném rozsvícení kontrolky emisí byla nabídnuta výměna obou lambda sond, normálně za 10000,- Kč, ale vzhledem k situaci (krátce po záruce) se slevou za 3000,-. Kontrolka v té době ještě šla zhasnout několikerým startováním, tak jsme to odmítli, rovněž vzhledem k situaci (krátce po záruce). Později již kontrolka svítila trvale, takže k výměně lamdy, tentokrát jen za katalyzátorem, stejně časem došlo. Mezitím nepopsatelná anabáze po servisech a diagnostikách, čím to vlastně je. Čelní sklo po záruční výměně v poměrně krátkém čase prasklo znovu - opět bez příčiny. Tentokrát bylo vyměněno ve firmě AUTOSKLO, kde to bylo výrazně levnější, než ve značkovém servisu. Od té doby neprasklo, přestože za 100000 km inkasovalo asi 2 údery, které jsou viditelné. Dodnes nevíme, jestli 2 předchozí skla byla vadná, nebo jen ve výrobním závodě i ve značkovém servisu neumějí sklo nalepit, kdežto ve firmě AUTOSKLO ano. Už po najetí asi 10000 km a více jsme pozorovali pozvolné zanášení expanzní nádobky chladicí kapaliny mastnotou - nejprve téměř neznatelné a s přibývajícími kilomertry stále výraznější. Nakonec byla tak zalepená, že kontrolka chladicí kapaliny se rozsvítila. Také pod víkem oleje byl béžový film. Následovala výměna těsnění pod hlavou. Smutné je, že jak závada lambdy, tak i těsnění pod hlavou (a vlastně i čelního skla) byla už na novém voze a jen se postupně zhoršovala. Jinak je třeba ocenit kvalitu podvozku (Junior nemá posilovač řízení ani přední stabilizátor, takže nemá mnohokrát jinde popisované problémy), dobré jízdní vlastnosti, odolnost proti korozi, výfuk i baterie jsou i po téměř sedmi letech původní. Přední kotouče i destičky se měnily po 100000 km. Prakticky nikdy nejezdíme s příliš zatíženým vozem, takže výkon motoru se dá vydržet, je to celkem šikovně zpřevodováno. Teď je auto opraveno a po zimě se bude prodávat. Možná, že nový majitel si s ním bez potíží zajezdí. Tak mě napadá, že Fabii je lepší koupit ojetou, než novou, aby první majitel odstranil vady. V naší rodině byly vždycky jen Škodovky (zatím 4), ale po této zkušenosti mám už jinou značku a doufám, možná opět naivně, v lepší zkušenost. I předchozí Škodovky měly určité závady, ale až do Favorita byly opravy za pár korun. Diagnostika a opravy Fabie jsou už cenově několikanásobně výš a bohužel - jsou potřeba. Prostě se už bojím koupit novou Fabii. A vzhledem k vývoji prodeje Škodovek na tuzemském trhu (mám na mysli procentuální podíl) nejsem zdaleka sám. To je Škoda.

Závady a opravy na autě

- svítící kontrolka emisí, poprvé v 6000 km, pak ve 30000 km a s přestávkami i nadále

- prasklé čelní sklo, výměna v záruce, po záruce prasklo opět

- vadné těsnění pod hlavou - výměna asi po 100 000 km, ale příznaky této závady se začaly objevovat u téměř nového vozu

- deformace víka palivové nádrže - výměna v záruce
<
Přejít na standardní verzi stránky »