Zavřít recenzi

Opel Calibra 2.0 i

“Je to bomba ale nová Insignia bude asi lepší”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1995 
  • Typ motoru: 2000cm3 
  • Stav km při koupi: 183 000 km 
  • Stav km nyní: 189 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 9,0 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 7.6
Auto jsem koupil v Reichu po mladém zobanovi, který chtěl být závodníkem a tudíž vylepšil vozidlo spoilery, sportovním podvozkem a výfukem, foliemi a sportovními brzdami. Moc s ním nenalétal, neboť se mu autíčko vzbouřilo a on ho trošku omlátil a tudíž bylo následně co vyklepávat. Ale přiznávám , že já nejraději kupuji jemné bouračky a to potom hned vidíte na čem jste. Však dosti teoretizování. Ke Calibře jsem se odhodlával dlouho a dlouho jsem tu mou taky hledal. Nakonec jsem jako starý skrblík zakotvil u nejslabšího motoru 2.0, neboť dosti vydrží a není náročný na opravy. Výbavou je to mimořádné edice Color Selection VII s nádhernou barvou a výbavou a počtem vyrobených kusů -3800. Tou nejpodstatnější okolností mého výběru je ale finská karoserie, která vydrží podstatně déle než německý aušus. Takže kastle i po 13 letech OK .
Jak jsem již uvedl auto má snížený podvozek a tudíž je problém se s ním dostat do smyku a sedí jak přibité a to mám jenom gumy o šíři 205. Je však trochu tvrdší a na naše tankodromy dokonce tvrdší více než bych si přál. Avšak dizajnově je to furt bomba a nebudete věřit, jak jsem s ním zaparkoval po umývárce v centru města a odešel do obchodu tak při něm už stáli lidé a fotili si ho, no prostě neuvěřitelné a to má ta kastle skoro 20 let. Co se týče výkonu motoru k zabití mě rozhodně stačí a na křižovatce TDíčka nestíhají. Brzdy jsou holt jiná kapitola ale musíte předvídat a nejančit a všechno bude OK. Stavba Calibry je nízká a tudíž šokuje nejen svým nízkým odporem vzduchu ale hlavně řidiče. kteří poté co ji uvidí ve zpětném zrcátku uhýbají z cesty v předtuše něčeho silnějšího, nechápu to ale je to tak. To auto budí respekt i dnes. Spotřeba je podle stylu jízdy od 8,5 do 11 litrů a jak řekl jeden klasik s tímto autem se nedá jezdit na spotřebu. Musím konstatovat, že náhradní díly od výrobce jsou cenově na úrovni Volvo nebo MB, no prostě hrůza a tudíž majitelé shání kde se dá. Je to skrátka staré ale dobré auto a znám lidičky co s ním jezdí i do práce i na pole i na dovolenou do hor a k moři a i na sprinty. Znáte univerzálnější, cenově přístupnější, srovnatelně krásné a nadčasové auto ? Já teda ne a to mám čas čučet a srovnávat. V prodeji je jich v současnosti jen pár skutečně v dobrém stavu a tak vzhůru a neváhejte. Jednou z nás budou veteránisti jak vyšití a na to se už těším, neboť tu svou Calibru neprodám, ba možná ještě jednu koupím a jak jsem již jednou řekl, anebo ji radši nechám shnít v kopřivách.

Závady a opravy na autě

Auto má na tyto kilometry vcelku dobrý zdravotní stav, který je podmíněn kvalitou komponentů, které byly použity při výrobě a běžných opravách, tedy žádné Polské výfuky, žádné brzdiče z druhovýroky - Made in China, jen kvalitní oleje a náplně. Hlavně a to je to nejpodstatnější, slušné zacházení.
Calibra má samozřejmě mouchy jako nefungující vypínač výstražných světel ( jako všechny Opely) katalizátor v čudu a povrzávající sedadla, možná už špatná silentbloky ale to je tak asi všechno a to má každé auto
<
Přejít na standardní verzi stránky »