Zavřít recenzi

Ford Mondeo kombi Titanium X

“Skvělé rychlé velké auto”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: Duratec 3.0 V6 24V 
  • Stav km při koupi: 49 000 km 
  • Stav km nyní: 82 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 13 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.6
Před koupí auta jsme velmi váhal. Předchozí vůz byla Škoda Octavia kombi v motorizaci 1.8T 20V, motor podstatně méně ,,žiznivější".
Nakonec rozhodla cena která byla velmi nízká. Kupované mondeo vizáží připomínalo model ST 220. Po bližším zkoumání jsem zjistil, že se jedná o limitovaný model s označením Titanium X (3500 kusů, z toho 40 kusů pro český trh). Specifická odlišnost je, že zmiňované mondeo je sníženo o 1,5cm a má přední nárázník ST spolu s bočními prahy z ST. Naopak mu chybí např. výborné Recaro sedačky.
Výkon byl oproti ST verzi snížen na 150kw (ST má 166kw). 6 manuálně řazených převodových stupňů, dokáže mondeo velmi svižně katapultovat na rychlost 100km/h. 6 převodový stupeň je opravdu jen ekonomický. Na 6 převodový stupeň při rychlosti 160km/h se objeví číslo 3250 ot./min. Řazení je přesné a jde lehce ztuha.
Kola jsou obuta 17 palcová sériová a po pár projíždkách na 18 palcových kolech jsem zjistil, že 17 palcová kola jsou naprosto ideální.
Spotřeba vozu je trochu kámen úrazu, avšak není děsivá. Při dálničním provozu rychlostí 160km/h je spotřeba ustálena na 10,8 litru benzinu. Městský provoz při stylu jizdy brzda - plyn vás vyjde na 15,5 litru benzinu. V průměru pak auto spolyká 12,5 litru na sto kilometrů.
Cestování v Mondeu je pohodlné a bezpečné. Cestující uvnitř najdou spoustu místa a jak já říkám do kufru byste naložili mateřskou školku.


Pozitiva:
Pohodlné a prostorné auto.
Bezproblémový provoz.
Pořizovací cena.
Neuvěřitelný akustický zážitek př každé akceleraci.

Negativa:
Zatím jsme žádná nenašel.


Budoucí vůz: Přemýšlím o Nissan Pathfinder 4.0 V6
Jedinečna

Závady a opravy na autě

Žádné závažné poruchy jsme nezaznamenal. Auto má řetěz, čily odpadá seřizování rozvodů. Je to příjemné řetěz stačí jednou za 100 nebo 200 tisíc kilometrů, dle stylu jízdy. Nedávno se auto za jízdy restartovalo zvláštně, ale vše bylo v pořádku. Přisuzuji to mrazu.
Jsme s vozem maximálně spokojen.
<
Přejít na standardní verzi stránky »