Hodnocení a zkušenosti s autem
Na rok 97 to bylo docela nadčasové auto v plné výbavě - servo, centrál, ABS, všechno v elektrice. Auto mě přišlo poměrně sportovní, nízký posez byl pro někoho nepříjemný stejně jako složitější vystupování hlavně pro starší osoby. Jinak však autko velmi pohodlné a prostorné, Škodovka by se mohla učit od 10 let starého Japonce!
Řízení stabilní, auto sedělo jako přibité i v ostrých zatáčkách a při vyšších rychlostech. Na tom měly samozřejmě zásluhu i dobré pneumatiky. Řazení docela nepřesné ale jsou i daleko horší. Vše bylo kvalitně zpracováno - všechny páčky a ovladače příjemné na dotek, žádné praskání a rachocení v palubce - to je asi vizitka všech Japonců - moje současná Corolla je taky precizně zpracovaná. Už i samotné zavření dveří působí velmi kultivovaně - na rozdíl opět od Škodovky.
Lahůdkou ze všech největší byl ale motor, vynikající agregát, se kterým jsem dokázal prohnat i dvoulitrové limuzíny daleko mladšího věku. Motor byl samozřejmě vysokootáčkový, nad 4 tisíce otáček opravdu uměl ožít. Navíc byl velmi tichý a kultivovaný, se spotřebou 6 - 8 litrů. Dle stylu jízdy - ale tento motor bylo požitek vytáčet. Bylo však potřeba sledovat spotřebu oleje, dolíval jsem litr na 1500 km.
Toto auto můžu maximálně doporučit, ačkoli to není už žádný mladík, je naprosto spolehlivé a svým pohodlím, kvalitou a zpracováním je na tom i přes svůj požehnaný věk lépe, než některé nové vozy z koncernu Volkswagen, obzvláště Škoda Fabia.