Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto je velmi spolehlivé, nikdy nás nenechalo na cestě, vždy splnilo svůj úkol jak při běžném provozu, tak i na expedicích. Provedli jsme z důvodu expedic úpravy na podvozku, tlumiče a pérování OLDMAN EMU, zakrytí podvozkových částí Asfir, pevnostní nárazník Asfir, naviják ComeUp 9000, šnorchl, pevnostní ochrana prahů vozu, expediční střešní nosič, přídavná pracovní světla na nosiči, rádiostanice Alamat. Vůz je bytelně zkonstruován, v manuálu je excelentně odstupňovaná převodovka, vždy se pocitově trefíte do záběru nad turbodírou. Spotřeba oleje zanedbatelná, nikdy jsem nemusel dolévat olej mimo serv.prohlídky. Spotřeba udávaná počítadlem je 11,3l/100km ovšem skutečná tzn. od nádrže k nádrži je 10l/100km. Vozidlo se příkladně chová i při velkých rychlostech na dálnici, drží stopu, spotřeba zde ale roste ke 12l/100km při průměrné rychlosti 130km/h ovšem při max.zatížení auta a při naloženém střešním stanu na střeše. Hagusy střechy dimenzovány dostatečně. Na střeše jsme měli bez úprav naloženo 120kg nákladu a při nocování ve střešním stanu dokonce unesly v pohodě cca 320kg (tzn.statické zatížení). Vůz po 62tis km nevykazuje žádný problém s čepy řízení nebo nějakými vůlemi v řízení ani po tom co zažil v Saharské poušti či na Hammadě. Podvozek je velmi robusní, čepy se zdají předimenzované, vše je mohutné a zkonstruované pro mnohem těžší zatěžování vozu než na co je primárně určen. Co mi ovšem vadí na interiéru je ovládání klimatizace a rozdělování chladného či teplého vzduchu do průduchů ve vozidle. Dosud jsem nepochopil jejich ovládání na zadní sedadla. A také otočné "kolébkové" ovladače jsou k ničemu zvláště v terénu, protože musíte kolečko otočit a držet a hlídat digitální ukazatel teploty. Systém jenž používá např.Volkswagen s tzv. "zubatým" ovladačem je neskutečně pohotovější. Dále by také mohly být lépe konstruovány sedačky. Přední sedačka má podivný způsob přizvedávání kolečkem a pravá ho pro jistotu nemá vůbec. A zadní sedačky mají opěradla v základním sklonu v takovém úhlu že se nedají použít vůbec a pokud si chcete sednout jen trochu pohodlně, tak musíte sklopit opěradlo na maximální sklon. Ovšem pak si zase neopřete hlavu o opěrku, protože je v této poloze příliž zvrácená dozadu. Vyřešili jsme to nasazovacími polštářky na opěrky hlavy! Vinikající je obrovský kufr vozu a po sklopení zad.sedaček opravdu gigantický prostor s naprosto rovnou podlahou. Servisní náklady jsou velmi přijatelné-550Kč/h práce a díly také nepatří k těm předraženým. Celková spokojenost 90%.