Zavřít recenzi

Nissan Pathfinder 2,5 SE

“Super auto, ke všemu velmi pěkné za super cenu”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2006 
  • Typ motoru: 2488 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 62 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.0
Auto je velmi spolehlivé, nikdy nás nenechalo na cestě, vždy splnilo svůj úkol jak při běžném provozu, tak i na expedicích. Provedli jsme z důvodu expedic úpravy na podvozku, tlumiče a pérování OLDMAN EMU, zakrytí podvozkových částí Asfir, pevnostní nárazník Asfir, naviják ComeUp 9000, šnorchl, pevnostní ochrana prahů vozu, expediční střešní nosič, přídavná pracovní světla na nosiči, rádiostanice Alamat. Vůz je bytelně zkonstruován, v manuálu je excelentně odstupňovaná převodovka, vždy se pocitově trefíte do záběru nad turbodírou. Spotřeba oleje zanedbatelná, nikdy jsem nemusel dolévat olej mimo serv.prohlídky. Spotřeba udávaná počítadlem je 11,3l/100km ovšem skutečná tzn. od nádrže k nádrži je 10l/100km. Vozidlo se příkladně chová i při velkých rychlostech na dálnici, drží stopu, spotřeba zde ale roste ke 12l/100km při průměrné rychlosti 130km/h ovšem při max.zatížení auta a při naloženém střešním stanu na střeše. Hagusy střechy dimenzovány dostatečně. Na střeše jsme měli bez úprav naloženo 120kg nákladu a při nocování ve střešním stanu dokonce unesly v pohodě cca 320kg (tzn.statické zatížení). Vůz po 62tis km nevykazuje žádný problém s čepy řízení nebo nějakými vůlemi v řízení ani po tom co zažil v Saharské poušti či na Hammadě. Podvozek je velmi robusní, čepy se zdají předimenzované, vše je mohutné a zkonstruované pro mnohem těžší zatěžování vozu než na co je primárně určen. Co mi ovšem vadí na interiéru je ovládání klimatizace a rozdělování chladného či teplého vzduchu do průduchů ve vozidle. Dosud jsem nepochopil jejich ovládání na zadní sedadla. A také otočné "kolébkové" ovladače jsou k ničemu zvláště v terénu, protože musíte kolečko otočit a držet a hlídat digitální ukazatel teploty. Systém jenž používá např.Volkswagen s tzv. "zubatým" ovladačem je neskutečně pohotovější. Dále by také mohly být lépe konstruovány sedačky. Přední sedačka má podivný způsob přizvedávání kolečkem a pravá ho pro jistotu nemá vůbec. A zadní sedačky mají opěradla v základním sklonu v takovém úhlu že se nedají použít vůbec a pokud si chcete sednout jen trochu pohodlně, tak musíte sklopit opěradlo na maximální sklon. Ovšem pak si zase neopřete hlavu o opěrku, protože je v této poloze příliž zvrácená dozadu. Vyřešili jsme to nasazovacími polštářky na opěrky hlavy! Vinikající je obrovský kufr vozu a po sklopení zad.sedaček opravdu gigantický prostor s naprosto rovnou podlahou. Servisní náklady jsou velmi přijatelné-550Kč/h práce a díly také nepatří k těm předraženým. Celková spokojenost 90%.

Závady a opravy na autě

Závažné nedostatky jenž by ovlivňovaly provoz nikoliv. Kosmetické vady se samozřejmě vyskytly. Například vrzající sedačka spolujezdce, poškození laku zadních dveří jak od špatného laku tak klepající se ozdobné lišty nad SPZ. Skřípající kapota motoru-zde zjištěn konstrukční nedostatek v zámku kapoty. Nyní mírně "skřípají" řemeny na motoru při studených startech-bude řešit servis. Asi po 40tis km výměna spojky v kampani autobomilky, ovšem preventivně před počátkem expedice Afrika, sám jsem nezaznamenal problém. Podvozek nyní vykazuje již korozi protože antikorozní ochrana Pathfindera je opravdu slabá. Na expedici v Africe v opravdu krutých podmínkách dvakrát zůstala svítit kontrolka trakce, po restartu systému klíčkem zapalování vše OK. Po návratu z Afriky krátkodobý pokles výkonu motoru vinou přítomnosti písku v palivovém systému (řešeno výměnou paliv.filtru a vyčištěním systému).
<
Přejít na standardní verzi stránky »