Zavřít recenzi

Toyota Corolla e11

“Výborné!”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 1332 
  • Stav km při koupi: 93 000 km 
  • Stav km nyní: 100 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 9.0
Když jsem se rozhodnul koupit své první auto, tak jsem se snažil najít nějaké slušné s cenou okolo 60000kč. Téměř nadlidský úkol. Nakonec jsem v jednom autobazaru narazil právě na třídveřovou Toyotu Corolla E11 dovezenou z Itálie. Na první pohled vypadala velice zachovale s velmi nízkým počtem kilometrů. I další zkoumání tohoto auto přineslo zjištění, že se jedná o velice zachovalý vůz. Cena byla vyšší než jsem původně chtěl, avšak úměrná nabízenému vozu. Neodolal jsem a koupil jsem ji.

Po koupi následovala preventivní výměna rozvodů (včetně kladek) + oleje (cena i s výměnou pod 5000kč) což byla jediná větší investice, kterou jsem za necelé dva roky musel vydat. Ve 105 000km jsem ještě měnil olej, jehož výměna vyšla v řádech stokorun.

S autem jsem absolvoval dvě delší cesty do Německa (2200km) a Rakouska (1350km) s plně naloženým vozem bez sebenších problému. I když se jedná o 1.4ku, tak lze z tohoto motoru dostat relativně vysoký výkon 63kW což se kladně projevuje na jízdě. Vůbec, motor mi v tomto autě připadá dosti povedený, jelikož je schopný si s relativně nízkým autem poradit. Po dálnici dokáže uhánět přes 170km/hod což se na Německých dálnicích hodilo. Vytknul bych vyšší hlučnost při vyšších rychlostech. Také při předjíždění nezklame. Stačí jej vyhnat do vyšších otáček a úspěch je zaručen. Platí však pouze při obsazení dvěma lidma s nějakýma bagážema. Při větším zatížení se již nejedná o tak živé auto. Výše zmíněné trasy jsem ujel s průměrnou spotřebou kolem 7,5l/100km.

Jízdní vlastnosti mi připadají dobré. Podvozek je tvrdší, brzdy mají dostatečný učinek. Nikdy jsem se nedostal do žádné záludné situace.

Pokud nahlédneme do interiéru, tak může působit skromnějším a menším dojmem. Pravdou však je, že v prostoru pro řidiče (s výškou 189cm) a spolujezdce je místa dost. Také místa vzadu je docela dost, ale je jasné že toto není auto dělané pro převoz čtyř baskbalistů. Na zadní sedadla je však dobrý přístup přes široké přední dveře. Vytknul bych však, že zde není pamět na polohu předních sedadel, takže je potřeba je pokaždé seřizovat. Na předních místech také může někomu vadit umístění bezpečnostních pásu, která jsou docela vzadu. To je však daň za třídveřovou konstrukci. Plasty a textílie v interiéru jsou příjemné na dotek a dle mého názoru působí důstojným dojmem. Také celkové zpracování je na jedničku, jelikož se neozývají žádné pazvuky, plasty se nekroutí a ovladače drží na svých místech. Kaplička na rádio umístěna v zorném ůhlu řidiče, či plastová loketní opěrka pak už je třešničkou na dortu. Také velikost kufru je vyhovující a lze do něho naložit náklad na týdenní dovolenou pro dva.

Jedná se o poměrně slušně vybavené auto: airbag řidiče, posilovač řízení, el. okna, el. zrcátka. Jediné co mi chybí je klimatizace.

Celkově vzato jsem s Corollou spokojen a jen tak bych neměnil. Jak již jsem zmiňoval, tak mě nepotkaly žádné vážnější poruchy. Jediné co toto auto potřebuje k životu jsou standardní výměny oleje, občasnou preventivní servisní prohlídku a benzín. Plusem však není jen vysoká spolehlivost, ale také pohodlí a výborný motor. Není zde nic závažnějšího co bych mohl vytknout. Koupi tohoto vozu můžu všem doporučit.

Závady a opravy na autě

- prasklá manžeta na přední poloose
<
Přejít na standardní verzi stránky »