Hodnocení a zkušenosti s autem
Mám Sobíka již skoro rok, a po celou dobu k němu nemám žádnou výtku.
Podvozek je výborně nalazen, na dálnici ani nevíte o nerovnostech a mimo dálnice se také neřadím k pomalým řidičům. Od posilovače je přesná a jasná odezva, vozidlo je lehce nedotáčivé, ale jemná korekce volantem a vše je v pořádku. Odezva od posilovače je výborná, a auto jako celek je snadno čitelné.
V interiéru do rychlotí okolo 180 není slyšet vůbec žádný rušivý zvuk, snad s vyjímkou zaburácení vzduchu v intercooleru při prudké akceleraci, při vyších rychlostech se již trošku projeví hluk od zrcátek, a nyníi od zimních kol. Interiér je také velmi solidně zpracován, i přes skoro 400 000 Km nikde nic neklepe, nic se nehýbe, a to ani na kostkách.
Motor co k němu dodat? Snad jen vynikající, jediné, co jsem s ním dělal byly svíčky, olej a filtry, rozvody jsou hnané řetezem s intervalem výměny 250 000 Km, takže zase o starost míň. Turbo je původní, a stále drží, možná i proto že je vodou chlazené. A výkon 200 koní je na rozhýbání Sobíka naprosto dostačující.
Převodovka co k ní dodat pětistupňová, manuální, na pohled velká a drží, jediné co jsem s ní provedl byla výměna oleje, klouby, poloosy vše původní.
Bzdy, na všech kolech kotoučové, a dokáží Sobíka bezpečně zkrotit a to i opakovaně a bez výraznějšího úbytku účinnosti.
Spotřeba to je to co neřeším, jezdím, když potřebuji tankuji, na počítači je údaj 9,2 l/100Km, myslím že reálných je 10 l / 100 Km, co je dle mého názoru příznivá spotřeba, když vezmu v úvahu jak se Sobíkem zacházím, velmi často se pohybujeme rychlostí blížící se nebo přesahující 200 Km/ hod, zapomněl jsem totiž říci, že do práce jezdím každý den víc než 50 km po dálnici.
Celkový dojem z tohoto vozu je vinikající, nenašel jsem výraznější nedostatek, nebo slabinu, snad jen nádrž mohla být větší.