Zavřít recenzi

Saab 9000 2,3 T CSE

“Prostě super”
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 2300 
  • Stav km při koupi: 321 000 km 
  • Stav km nyní: 364 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.4
Mám Sobíka již skoro rok, a po celou dobu k němu nemám žádnou výtku.

Podvozek je výborně nalazen, na dálnici ani nevíte o nerovnostech a mimo dálnice se také neřadím k pomalým řidičům. Od posilovače je přesná a jasná odezva, vozidlo je lehce nedotáčivé, ale jemná korekce volantem a vše je v pořádku. Odezva od posilovače je výborná, a auto jako celek je snadno čitelné.
V interiéru do rychlotí okolo 180 není slyšet vůbec žádný rušivý zvuk, snad s vyjímkou zaburácení vzduchu v intercooleru při prudké akceleraci, při vyších rychlostech se již trošku projeví hluk od zrcátek, a nyníi od zimních kol. Interiér je také velmi solidně zpracován, i přes skoro 400 000 Km nikde nic neklepe, nic se nehýbe, a to ani na kostkách.
Motor co k němu dodat? Snad jen vynikající, jediné, co jsem s ním dělal byly svíčky, olej a filtry, rozvody jsou hnané řetezem s intervalem výměny 250 000 Km, takže zase o starost míň. Turbo je původní, a stále drží, možná i proto že je vodou chlazené. A výkon 200 koní je na rozhýbání Sobíka naprosto dostačující.
Převodovka co k ní dodat pětistupňová, manuální, na pohled velká a drží, jediné co jsem s ní provedl byla výměna oleje, klouby, poloosy vše původní.
Bzdy, na všech kolech kotoučové, a dokáží Sobíka bezpečně zkrotit a to i opakovaně a bez výraznějšího úbytku účinnosti.

Spotřeba to je to co neřeším, jezdím, když potřebuji tankuji, na počítači je údaj 9,2 l/100Km, myslím že reálných je 10 l / 100 Km, co je dle mého názoru příznivá spotřeba, když vezmu v úvahu jak se Sobíkem zacházím, velmi často se pohybujeme rychlostí blížící se nebo přesahující 200 Km/ hod, zapomněl jsem totiž říci, že do práce jezdím každý den víc než 50 km po dálnici.

Celkový dojem z tohoto vozu je vinikající, nenašel jsem výraznější nedostatek, nebo slabinu, snad jen nádrž mohla být větší.

Závady a opravy na autě

Ano, praskla mi žárovka v pravém předním svetlometu, opraveno svépomocí za tři minuty, hlučná ložiska v čidle teploty klimatizace, vyměněno za 5 minut a 700 Kč.
<
Přejít na standardní verzi stránky »