Hodnocení a zkušenosti s autem
Zásadní klady Nivy ovšem spočívají právě v její off-roadovosti. Niva je vozidlo, oplývající podobným technickým vybavením jako Land Rover Defender, ale při poloviční hmotnosti, se kterým vyjedete všechno, uvezete všechno, můžete tahat v lese stromy, můžete narazit do skály, můžete tahat traktor za kouli, můžete projet plotem s ostnatým drátem a nic se nestane. (vše je vyzkoušeno) Zkuste tohle s některým z moderních SUV nebo třeba legendárním Wranglerem novějšího data výroby, jehož plastové nárazníky sice vypadají pěkně, ale do Nivy bych si jimi narazit nepřál. Ne kvůli ní, ale kvůli jeepu.
Všechny kladné vlastnosti si Lada zachová, jak vidno, i po devatenácti letech provozu.
Jízda je pravým požitkem, neboť výhled z vozu je výtečný, a člověk se ani nemusí bát, že sjede s cesty, neboť by nebyl problém zase se na ni vrátit, popř. to vzít zkratkou.
Niva kombinuje výhody Defenderu (průchodnost terénem, uzávěrka mezinápravového diferenciálu, chlaspká tvrdost, všehoschopnost), Felicie (menší spotřeba, hmotnot, pojištění, rozměry a cena, než u Defenderu) a traktoru (schopnost tahat stromy, rovnat sloupy, tahat valníky, orat apod.).
Nemohu ji, než doporučit všem horským vesničanům, kteří chtějí, aby jejich auto vždy a vše dovezlo domů a na podzim se s ním mohlo jezdit na dřevo.
Více informací na www.off-road.estranky.cz.