Zavřít recenzi

Škoda 120 off-road

“Dovednosti malého off-roadu za pár tisíc.”
  • Rok výroby: 1986 
  • Typ motoru: 1,2 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 0 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.2
Pořídil jsem si obyčejnou Škodu 120L, jako nejlevnější automobil, který se dal koupit a jezdil. Během provozu jsem jej ale mírně upravil a zjistil, že stodváca je nádherně předimenzovaná a dovede toho mnohem víc než by od ní leckdo čekal a než by dokázala modernější auta, primárně určená na silnici.
Po uříznutí větší části předního spoileru a přešroubování zadní mlhovky a zásuvky tažného zařízení nad nárazník se nemusím bát, že bych v terénu něco utrhl. Předním i zadním přesahem mohu rýt hlínu a nic se nestane. Nic moc se nestane ani spodku vozu. Střední část je hladká a lze se po ní bezpečně klouzat přes hrany prudčích ztravněných svahů, nejohroženější část, křehká litinová vana, je důmyslně chráněna ocelovým držákem převodovky, který veškeré kameny v cestě vyoře tak, aby nemohly vanu motoru rozbít.
Škoda 120 off-road bez problému zvládá jízdu po třech kolech, extrémní božní náklony (díky nízkému těžišti se nakloní více, než vysoké terénní vozy), jízdu přes keře a slabší stromky, brody s vodou nad prahy vozu. Díky motoru vzadu nehrozí, že vlna přes kapotu zaplaví sání vzduchu.
Nosnost střechy je oficiálně 50kg. Já mám namontovánu expediční zahrádku na šesti úchytech, na níž jsem vezl i 350kg a nic se nestalo.
Tažné zařízení v masívním provedení, které je na mém exempláři namontováno, je tak pevné, jako celé auto, a není problém tahat na něm těžké přívěsy i těžká auta z příkopu.
Slabinami jsou osvětlení a topení. Pro lepší světlo doporučuji stowattové žárovky a přídavná dálková světla, lepšímu topení by prospělo nezávislé topení Webasto, monotvané do některých novějších škodovek. To ale stojí kolem dvaceti tisíc. Levnější alternativou je bufík z trabantů a tater 603.
Škoda 120 je skvělý pracant s obdivuhodnou průchodností terénem. Nekupte to za ty peníze.

Více informací na www.off-road.estranky.cz.

Závady a opravy na autě

Škoda 120L (v úpravě off-road) je klasickým výrobkem socialistické automobilky, jehož výhoda spočívá v tom, že si jej můžete spravit sami doma, nevýhoda však je ta, že si ho také musíte průběžně opravovat.
Já jsem během dvou let třikrát měnil startér, mnohokrát čistil kontakty a brousil dotykové plochy ukostření baterie, utěsnil zadní okno, kterým teklo, vyměnil kastlík u spolujezdce, který se rozpadl, vyměnil stínítko u řidiče, které se zlomilo a mnohokrát měnil vnější zrcátka, která jsou stejně jen pro okrasu, neboť příliš nedrží v nastavené poloze.
To jsou ovšem vesměs samé detaily. Jinak musím říci, že i přes extrémní zátěž škoda zásadnější poruchy neměla.
<
Přejít na standardní verzi stránky »