Škoda Octavia 2.0 TDI - BKD motor
“2.0 TDI - newer more !!!!”
- Rok výroby: 2005
- Typ motoru: 1967
- Stav km při koupi: 119 000 km
- Stav km nyní: 127 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
3 měs.
- Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Zkušenosti:
Měl jsem celkem tři Škody Octavie
1. O1 - 1.9TDI - 81kW / 99
2. O1 - 1.8T - 110kW / 00
3. O2 - 2.0 TDI - 103kW / 05
O1 - obě dvě auta bez problémů
O2 - viz. výše - asi blbej kus s blbym motorem - prý jsou 1.9 TDI spolehlivější.
Závady a opravy na autě
Začnu zeširoka - po zkušenostech s Octavií I. generace - konkrétně 1.9 TDi 81kW / r.v. 99 se kterou jsem najezdil cca. 120tis. km (od 110 - 230tis.) a kromě spotřebního materiálu a nafty jsem do ní neinvestoval, tak mě její následovnice dost nemile překvapila. Koupil jsem krásnou Octavii 2.0 TDI / 2005 roku ve výbavě Elegance. První dojmy docela super - po ujetí cca. 5000km jsem byl konfrontaván s kontrolkou nízké hladiny oleje - říkám si fajn - prostě longlife oleje to prostě žere víc. No a v servisu zjistili dost nemilou věc - špatné těsnící kroužky na vstřicích - prostě dostával se olej do nafty - paliv. filtr jak bota. Později ve škodovce jsem zjistil, že byla v 80tkm měněná hlava (častá to nemoc BKD motoru z let 04-05) a pravděpodobně tyto kroužky nebyly vyměněny).Takže první servis á 12.000kč a výměna těsnění vstřiků. Zároveň jsem provedl výplach motoru a použil NElonglife olej (na 15000km) - přecejenom tam pak vydrží celých 15.000km bez dolití. Vyjedu ze servisu s úsměvem na rtech a po cca. 600km auto zdechne. Odtah do servisu a problém s elektroinstalací - diagnostika, výměna dvou pojistek a auto se chová dost podivně - palubní deska svítí jak vánoční stromeček, nejde servo, nejde klima a ESP, vrcholem všeho je, že auto po nastartování prostě nejde chcípnout - vytáhnu klíček a motor běží jako by se nechumelilo. Auto putuje již do značkového servisu Škoda a tam zjistí, že došlo (nevím jak) k zalití reléové skříně v mot. prostoru vodou - bylo špatně nasazené víko. Následuje oprava spočívající v tom, že se autí dva dny vyhřívá pod teplným fukarem a poté jsou kontakty prostříknuty kontaktolem a vše maká jak má. Od té doby tomu autu prostě nevěřím - takže co nevidět, zhruba za týden půjde opět do bazaru a už jej nechci vidět.