Zavřít recenzi

Peugeot 206 1,4 Presence, 3dv

“Pěkný malý Peugeot s nečekaně drahým servisem”
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 1,4 benzin 
  • Stav km při koupi: 45 000 km 
  • Stav km nyní: 130 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 5 let
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

1
 
Hodnocení celkem 4.8
Auto bylo naše první, měli jsme ho rádi, dobře posloužilo. Shodou okolností nás nikde nenechalo. Jeho vzhled mě neomrzel ani po 5 letech. Motor 1,4 je dobrá volba, dá se s ním jezdit svižně. Má své neduhy popsané ve velkých recenzích (řazení, atd..) tím se zde nezabývám.

Velmi stinná stránka je (ne)spolehlivost. Rozhodně ho nemůžu doporučit lidem, kteří si ho koupí jako ojetinu více než 6 let starou, nebo více než 100.000km. Může být krásně naleštěné a vypadat lákavě. I cenu si drží relativně vysokou. Ojeté kupte pouze máte-li dostatečné rezervy na nečekané a drahé opravy.

Při koupi ojetiny se kromě běžných věcí zaměřte na: stav přední nápravy, nesmí nic bouchat, zkuste jízdu při plném rejdu, vyhněte se autu s řídící jednotkou (RJ) motoru SAGEM, zjistěte si, nemá-li auto vyměněnou RJ, zkontrolujte volnoběžné otáčky za studena i za tepla.

Závady a opravy na autě

Auto jsem koupil po sousedovi ve 45.000km a 4 letech. Do té doby neměl velké problémy. Dalších 5 let jsem ho měl já, roční nájezd tak průměrně 15.000km. Polovinu z toho v Praze.

Při tomto způsobu využívání bych charakterizoval spolehlivost asi takto. Může jezdit delší dobu bez problémů, ale když už se začne kazit, tak pořádně a je to hodně drahé.

50.000km výměna cívky zapalování, 6500kč
60.000km běžná údržba, cca 15000kč
65.000km větší bouračka, bylo třeba vyměnit 1/3 plechů a kompletní levou poloosu se vším všudy. Zde bych se zmínil o tehdy začínajícím servisu Peugeot Beroun ( http://www.aaaneon.cz/23.html ). Opravu platila pojišťovna a naúčtovali si nakonec 120.000kč. Zhruba po dvou letech jsem byl upozorněn že spousta dílů není originál, ale druhovýroba nebo z vrakoviště. Přední vyměněný blatník je po3 letech naprosto zrezlý. Neměl jsem sílu se snima dohadovat.
80.000km postupně jsem musel vyměnit kompletně celý výfuk včetně katalizátoru, více než 25.000kč za originál, nové přední kotouče, cca 4000kč
Auto v 6 a 8 letech neprošlo emisemi ani s novým katalizátorem
100.000km běžná údržba, mimojiné výměna rozvodů, cca 15.000kč
110.000km postupně se úplně rozpadla přední náprava. Musel jsem vyměnit celá ramena (nejdou vyměnit pouze takové ty gumy jako u jiných aut), stabilizátory (již asi po třetí), homokinetické klouby a všechny 4 tlumiče. cca 20.000kč za použití dílů z druhovýroby
111.000km se ulomila i poslední páčka ovládající přístup na zadní sedadla. cca 800kč za 4. (To spíše pro zajímavost)
115.000km výměna čehosi co řídí volnoběh. Auto chcípalo. 5.500kč
120.000km Již několik let auto někdy (sporadicky) nenastartovalo. Bylo třeba restartovat RJmotoru/odpojit baterii nebo vytáhnout příslušnou pojistku. Vždy se to upravilo, ale nyní už ne. Ještě se k tomu přidalo to, že motor po vyndání klíčku ze zapalování stále běžel a vůbec nezhasl. Přes noc se poté vždy vybila baterie. Dle servisu Peugeot vadná RJ motoru, nová prý 35.000tis + práce!! Musím se zde zmínit o neskutečných cenách náhradních dílů peugeot. Chtít za 10 let starý "počítač" tuto sumu je nehorázné. Našel jsem zručného autoelektrikáře a ten sehnal "novou" na vrakovišti. Je po nich prý velká poptávka, kazí se moc. V mém případě Magneti-Mareli (na vrakovištích cca za 7-8tis kč), kdo má Sagem je na tom ještě hůř (cca 12tis kč). Dále po delším hledání zjistil, že problém se zhasínáním motoru souvisí s druhým počítačem v autě BSI. Ten tedy taky musel vyměnit. Tyto peripetie vyšly na cca 20.000kč včetně moudré "diagnostiky závady" v Peugeotu cca za 5 tis kč, kdy zřejmě naslepo vyměnili relé palivového čerpadla, kterým to nebylo.

Jistě jsem na drobnosti zapoměl, nepíšu zde o výměnách oleje atd.

Toto byla poslední závada, auto jsem prodal. Jen za poslední 2 roky mě stálo 70 tisíc.
<
Přejít na standardní verzi stránky »