Hodnocení a zkušenosti s autem
Design vozu je velice pěkný karoserie je krásně kulatá, oblá, nikde žádné ostré hrany. Asi také proto sem se rozhodl právě pro tento model, ale ne jen kvůli karoserii, základní roli v tom hraje právě motor. Ten je zde o obsahu 1,6 a výkonu 118kw (160k) při 7600 ot/min. Kroutící moment je necelých 160 Nm. Motor je vybaven systémem DOHC-VTEC, který umož´nuje využití dvou profilů vaček. Což zaručuje velice sportovní jízdu, při zachování dobré spotřeby ta se pohybuje něco okolo 9-11 l/100 km. Průměrná spotřeba je pak 7,5 l/100 km.
Zhruba do poloviny otáčkového spektra je motor klidný jako beránek, ale jen co překročíte hranici 5000 ot/min. rozpoutá se hotové peklo motor přede jako kočka. Zvuk který vydává se snad ani nedá popsat je potřeba to zažít na vlastní kůži a s velkou ochotou jde do otáček. Zastaví ho až omezovač na hranici 8500 ot/min.
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré i když motor je někdy rychlejší než podvozek. Výbava je klasická pro VTi, tzn: zrcátka, okna, šíbr v elktrice, klima, ABS.
Brzdy jsou kotoučové na obou nápravách, brzdný ůčinek je perfektní ale při ostřejší jízdě ztrácejí na ůčinnosti a vadnou.
Komfort a pohodlí autu rozhodně nechybí i když sedačky by potřebovali lepší boční vedení. Civic bez problémů pojme 4 dospělé cestující. Kufr je tak akorát:-)))
Auto je spolehlivé a zatím mě vždy dopravilo z bodu A do bodu B a naopak:-)
Pokud pravidelně doléváte olej v tomto případě SAE 5w-40, a také chladící kapalinu a v neposlední řadě samozřejmě palivo, tak by se neměl vyskytnout žádný problém nebo závada. Také ovšem hodně záleží na tom jak kdo s autem zacházel a nebo zachází, v jakých podmínkách apod.
Já osobně jsem 4 majitel vozidla, ale i přes svůj věk je ve skvělém stavu. První i druhý majitel byli oba šedesátníci a na stavu vozidla si nechávali opravdu záležet.
Auto bylo pravidelně servisováno.
Já sem si koupí tohoto vozu splnil svůj dlouholetý sen a nehodlám měnit.:-))