Zavřít recenzi

Renault Megane Megane II grandtour

“DOBRÝ KOUSEK”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2006 
  • Typ motoru: 1,5 dci 63 kw 
  • Stav km při koupi: 14 500 km 
  • Stav km nyní: 42 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 20 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

4
 
Hodnocení celkem 7.2
Za skoro dva roky, co Megana mám jsem nemusel nic krom pravidelných servisních prohlídek řešit, tak tedy spokojenost. Jediný problém jsem už zmínil (H7), tak teď už jen pocity z vozu. Motor má dobrý zátah hned od spodních otáček bez velkého turboefektu, má sice jen 63 kw , pár kw by se jistě hodilo pro větší klid do zásoby do nějaké krizové situace, ale když se jezdí s vědomím, co auto umí a kde jsou jeho hranice, dá se i s tímto motorem v pohodě. Co je plus, to je odhlučnění, opravdu je velmi dobré.Spotřeba se pohybuje v létě pod pět litrů i s klimou, v zimě něco málo nad pět litrů na sto, což si myslim je taky ok. Je ale pravda, že auto zbytečně nehoním, ale rychlostní limity hlavně v Praze taky nějak zapomínám dodržovat, ale jen o pár.
Vnitřní prostor ve předu dostatečný do všech stran, na zadních sedačkách trochu méně a za mnou nic moc, ale jsem kus chlapa, dva metry a metrák živé váhy. Na delší štreky pro čtyři, po městě klidně pro pět osob v poho.
Podvozek bude asi né každému vyhovovat, je to typický francouz, měkký a houpavý, ale na našich silnicích prostě skvělý, na jiný ,tvrdší bych si asi už těžko zvykal. Vůz drži stopu i v zatáčkách a případnou chybu řidiče ohlídají ESP a jiné vymoženosti.
Řízení a řazení mi přijde normální, ale co je super, to jsou brzdy. Ostrý jako břitva a nevadnou. Jen to občasné pískání by si mohly odpustit, to zbytečně ubírá body. Topení díky el. odporům jde velmi brzy, ale mohlo by být ještě vydatnější. Výbava vozu (expresion) na slušné úrovni, 6 x airbag, klima, ESP,ASR,ABS atd v porovnání s konkurencí za dobrou cenu.
Zavazadlový prostor dost dobrý na převoz čehokoli v běžném provozu, líbivá karoserie, dostatečné odkládací prostory pro kravinky, no nevim , co bych ještě napsal. Za tu dobu jsem byl dvakrát v servisu, bez problému, ale je pravda že nebyl důvod k nějakým potížím ze strany zaměstnanců, šlo vždy o garanci . Jen se mi nelíbí ceny origo náhradních dílů, ale to asi nikomu z nás bez ohledu na značku vozu. Takže když to sečtu a podtrhnu, mohl jsem koupit dražší a kvalitnější auto s větší prestiží, ale taky něco horšího a méně kvalitního. Možná mám i kliku, že auto drží, ale určitě nebudu jediný spokojený majitel a určitě se najdou i méně spokojení , ale 100% auto snad ani pro normálního smrtelníka , no zná ho někdo?

Závady a opravy na autě

Ťuk ťuk na dřevo, nemělo a nemá. Snad jediné, co stojí za zaznamenání, byla výměna asi třech žárovek H7, to byla jediná slabost, které už předcházím tím, že starty a zhasnutí motoru provádím na parkovačky (mám automatické rozsvěcení světel) a od té doby žárovky drží.
<
Přejít na standardní verzi stránky »