Hodnocení a zkušenosti s autem
Vůz jsem si nechal dovézt ze SRN (11/2007) za 17.250 Euro + doprava a administrativa. Je to "německá" Elegance, takže má xenony, ESP, vyhřívání sedaček, 6x airbag, multifunkční kožený volant... Tuším, že vše v základu. Navíc pouze 17" kola Pegasus a sportovní podvozek.
Motor: Velmi mě překvapil kultivovaný chod motoru, zcela bez vibrací a na volnoběh není absolutně slyšet, až mám dojem, jakoby se tam točil elektromotor. Spojení s elektromotorem mě napadá i v případě akcelerace, kdy motor plynule zatahuje v celém spektru otáček - jízda jako s lokomotivou. Spotřeba na dálnici při 160 km/h cca 8 litrů, pomalu nejezdím, takže menší spotřebu jsem tam ještě snad neměl. Ve městě tak kolem 10 l (krátké přesuny).
Jízda: Vlivem sníženého podvozku a širokých pneumatik sedí jako motokára, na naše silnice se to ale moc nehodí. Teď na zimu tam mám patnácky a je to docela úleva - ale zase ty rychlé zatáčky chybí... Řízení je typicky VW, takže o tom, co dělají kola se moc nedozvíte. Na druhou stranu při vyšších rychlostech řízení příjemně tuhne, u Octavie I jsem měl pořád pocit, že točím kolama po ledě celý rok. Řazení je lehké a přesné, akorát pokud vytočím jedničku tak do 7000 rpm a rychle "závodně" chci zařadit dvojku tak to jde občas přes zuby. U ostatních kvaltů to nedělá. Nevím, jestli je špatná synchronizace anebo převodovka na tento způsob řazení zkrátka "nemá". Brzdy jsou dobré, nevadnou, plyn a lá Š 120 se mi také zamlouvá (lepší cit), spojka správně tuhá, akorát mám pocit, že se při vymačknutí pedál lehce chvěje.
Interiér: Vzhledově nemá chybu (subjektivní názor - jsem konzervativně smýšlející), trošku ale zamrzí místy levné materiály, či horší zpracování - vrže otvírání přihrádky na brýle, "chrom" na vnitřních klikách má tendenci se odlupovat, jakoby zevnitř lehce poškrábaný vypínač světel - v noci prosvětluje, lehce odstávají kryty C sloupků (kryty zadních bočních airbagů). Co mi ale hodně vadí, je při jízdě povrzávající vnější těsnění dveří. Občas to namažu jelením lojem a na chvíli je klid. Intevaly mazání se ale výzamně prodlužují, takže lůj má asi pozitivní vliv. Trochu mě zklamalo rádio Stream. Pokud nechám zapnuté AF (alternativní frekvence), tak rádio cca v pětivteřinových intervalech trochu zadrhává. Mám tuto funkci vypnutou a je pokoj. Dále mě vadí horší podání výšek, mám pocit, když to přeženu, že to poslouchám "za zavřenými dveřmi". Nevím jestli je to rádiem nebo reproduktory, každopádně do Transita jsem si dělal audio sám a základní 2 pásmové repro Pioneer hrají mnohem lépe (žádná špica, pár stál cca 900,-).
Shrnutí: S vozem jsem velmi spokojen. Chtěl jsem ale v recenzi uvést všechna negativa, jsem puntičkář a všímám si všeho. V recenzi jsem uvedl vše, co je špatné anebo obzvláště dobré, ostatní tu neuvádím. Všechny nedostatky ale považuji za drobnosti, mnohé se dají při troše vynalézavosti snadno odstranit.
Pro zajímavost ještě uvedu drobné srovnání s Audi A4 r.v. 2006 (starší model) se stejným motorem. Je vidět lepší dílenské zpracování, ale občas to v interiéru při jízdě jaky trochu zapraskalo. Původně jsem tento model chtěl pořídit, ale musím říci, že na A4 je dost znát zub času, jde o model někdy z roku 2000. Octavia je v některých řešeních mnohem dál, ale je samozřejmě vidět, že se místy šetřilo.
Jako perličku uvádím svou zkušenost s montáží Defend Locku. Asi po 10 zamčeních to přestalo fungovat. Dělali toho hodně, ale jsem prý první, komu se vysypal. Údajně je náročné ho demontovat, musí se to snad zbrousit. Je fakt že ve středovém tunelu jsou ještě zbytky kovových pilin.