Zavřít recenzi

Škoda Felicia GLXi 1.3 MPI

“Vůz pro každého!”
  • Rok výroby: 1995 
  • Typ motoru: 50 KW 
  • Stav km při koupi: 14 300 km 
  • Stav km nyní: 14 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,5/9.5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 8.6
/Zkušenosti si dovolím porovnávat s mou bývalou se kterou teď brázdí silnice otec/

Co mohu říci je to že je vůz z Německa, ze země kde je základní výbava to co pro nás "plná palba", a na výbavě je to znát. Otec má stejnou výbavovou řadu tedy GLXi a po elektrickém šíbru a airbagu, není ani památka. Má jen střešní okénko na kličku ;). Jinak na mém voze stále plné funguje centrální zamykání (u otcové už asi 6 let ne) a dálkové ovládání taktéž (u otcové k ničemu bez centrálu:) a to je na skoro 14 let starý vůz výkon (tedy co se škodovek týče).

Co se motoru týká šlape jako hodinky a to doslova, tedy alespoň doteď, sešlápnutí plynu k podlaze je kupodivu znát na lehkém zatažení do sedaček, což sem se velmi podivil u 50 KWvého motoru (u Škody Octavie RS sem si to radši ani nedovolil :). Jen nejsem spokojen se spotřebou, ale to je dáno tím že jsem trochu agresivnější jezdec (samozřejmě když je ta možnost... třeba rovinky nebo prázdné silnice). Je sice velice hlučný a to zvláště při rychlostech nad 100 Km/h, ale na 1.3 MPi to nemá. Pokud je tepleji nastartuje během okamžiku (když sem ho startoval prvně podržel sem klíček zřejmě o pikosekundu déle...rachot starteru mi vehnal slzy do očí :), ovšem pokud je mráz, musí se podržet o mnoho déle, ale nastartuje. Inu motor z favoritu s karburátorem je slušně sestrojen

Jízdní vlastnosti super. Mám na voze sportovní tlumiče, sníženou přední část a nové brzdové kotouče. Je to znát na brzdovém pedálu který je na po sešlápnutí na maximum v poloze odporu u vozidel s ABS (bývá to tak kolem půl pedálu) a zastaví téměř okamžitě i z vyšších rychlostí ovšem zablokování kol je jasná věc. K těm tlumičům bych se vrátil, mám je sice parádně tuhé, ale přitom ne tolik, tak jak by to mělo na správné silnice být, ale na silnice v kladenském okresu bych je v žádném případě nedoporučoval (kdo je z Kladna a okolí pochopí, ostatním pro upřesnění doporučuji zajet si na polní cestu v padesáti kilometrové rychlosti).
Takto se mi zdá že zavěšení podvozku dlouho nevydrží.

Motor otcové felicie, který ma najeto okolo 175 000 km, v bídném stavu, zřejmě to bude jeho vlažným stylem jízdy, a ježděním po městě na pátý převodový stupeň klidně i při
1200 ot./min., do zatáček se na dvojku kvůli extrémnímu cukání motoru skoro nedá jet a na jedničku to také nelze, protože dávat za rychlosti jedničku není moc "košer" jak jistě řidiči ví (tento vůz mě naučil jezdit do zatáček přes spojku, je to zlozvyk). Řídící jednotka si na to už asi zvykla a tak to taky vypadá.

Závěrem
Jsem se svou felicií naprosto spokojen...motor jede, kola se točí. Žádná sláva to samozřejmě není, to by u felicií snad nikdo nečekal, ale komfort je dostačující. Hlavně že to doveze
z místa A do místa B. za cenu 40.000,- Kč bych si nic lepšího nemohl přát.(mohl ale ciziny se relativně prodraží při koupi náhradních dílů, nedej bože při opravě po nehodě)
S otcovu už jezdím jen sporadicky a jsem celkem rád (ono se v tom už vážně nadá skoro jezdit :)
Na jaře přijdou hlíníková kola, snad i sportovní kit filtrů a budu spokojen kompletně

Škodu Felicia bych doporučil všem začínajícím řidičům jako jsem i já, je to celkem spolehlivý vůz a člověk se na něm výborně naučí, co na tom že nemá posilovač řízení (platí u 1.3, pokud vým tak 1.9D ho má, a limitovaná série 16 ventilového mototu také), že nemá ABS (zde jde zase o rok výroby, novější ABS už měli). Na vše se dá zvyknout.
Pokud mi vůz bude nadále sloužit nechám si ho.

(Vůz jsem koupil od rodiného známeho a automechanika)

Závady a opravy na autě

Zatím jsem s tímto vozem mnoho nenajezdil, ale za tu chvíli co ho mám se toho moc nepřihodilo. Kromě toho že jsem byl upozorněn na opravu těsnění na šíbru (vůz z SRN), který stejně pořád teče (je prosinec a každý déšť připadně sníh je po rozjezdu znát na nutnosti zakoupit si pláštěnku a zřejmě i nový tapecírung) vše v pořádku. Ano nefunguje mi správně cyklovač stěračů a topná mřížka na zadním skle netopí vůbec a čas odčasu nesvítí kontrolky okolo topení a zapalovače. Toto všechno jsou jen drobnosti které dám za pár dní do pořádku, jinak je vše OK.
<
Přejít na standardní verzi stránky »