Wartburg 353 limuzina
“fantazie”
- Rok výroby: 1982
- Typ motoru: 992
- Stav km při koupi: 125 000 km
- Stav km nyní: 186 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
3 roky
- Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
S Wartburgem jsem se setkala prvně v 19 létech, kdy si matka koupila super nový model W 353. Protože je typická ženská, lila do něj pouze benzin a olej, což mě docela traumatizovalo, protože moje auta jsou moji miláčci a starám se o ně. Pravda, nakonec skončil se zcela rozpadlou karoserií na vrakovišti, což se dalo čekat. Mám veterána Š 1000 MB a před dvěma léty se mi podařilo sehnat Wartburg 353. Nemohu totiž mít Š 1000 zaparkovanou na ulici a garáž mám vzdálenou 20 km od místa bydliště. Tak jsem si koupila Wartburg, protože ten mi nikdo neukradne, i když ho nechám odemčený a navíc - dobře se startuje i v mrazech, velmi dobře topí. Po vychytání některých much, což trvalo asi rok se mi nakonec podařilo auto zrenovovat tak, že dnes šlape jako hodinky a jsem moc ráda, že ho mám. Nakonec jsem do převodovky nalila olej s teflonem a rázem se moje auto zcela změnilo, šlape potichu a jede jako nové. Vzhledem k tomu, že vždy potřebuji, aby ujelo jen 25 km tam a 25 km zprátky, abych nemusela jezdit autobusem je to pomocník k nezaplacení. Je prostě fajn. Ještě trošku vykytuji a nastříkám karoserii a přesto, že tohle všechno jsem nechtěla dělat, nějak se to vyvinulo samo a já mám dnes opravené auto. Ještě mi chybí nastříkat nově spodek.
Závady a opravy na autě
Poslední auto jsem koupila za 4500, Kč, takže jsem musela vyměnit motor, opravit převodovku a řazení. Vzhledem k ceně, která obsahovala 2 nové pneu, autorádio, plnou nádrž benzinu a novou baterku - auto zadarmo. Mělo však vadu, že se přehříval motor - její odstranění trvalo nejdéle.....ale přišla jsem na to. Hurá.