Hodnocení a zkušenosti s autem
Reaguji na kvalitu Made in Japan
Auto jsem kupoval jako osmileté(3/1999) a udržované,najeto přes 100tis.Je to sice starý výběhový typ,ale stojí za pochvalu.Jelikož jsme sami dva stačí nám bohatě vozidlo nizké třídy(šuplík),navíc auto není pro mě prioritou ani okrasou(raději investuji do hors.kola).Auto je negarážováno a používáno je na dovolenou ,nákupy,cestu na chalupu a poslední zimu i do zaměstnání.Najedu ročně jen max.15tis km,nyní má najeto 256tis km.Hodnocení.
Auto má malou pasivní bezpečnost i výbavu,centrál,el.zrcadla,vyhřívané sedačky,hodně chybí naklápění světlometů při zatížení.Interiér je obyčejný z plastů 90let,které nikdy nevydávaly žádné zvuky.Sezení nízko a celkem pohodlné i při mých 186cm,záda nebolí ani při dlouhých nájezdech kilometrů.Na zadních sedačkach je luxusně hodně místa pro nohy,ale spíše jen pro dvě osoby.Kufr obrovský a dost dostačující českému "paštikáři"vyrazit na dovolenou,ale je nepraktický vůdči objemějšímu nákladu.Řízení přesné,ostré,bez posilovače v sebemenšího kmitání(ani při vysokých rychlostech),jen na parkovišti vyžaduje velké svaly.Podvozek tvrdý jako žebřiňák nebo Favorit,na nízkoprofilech sedí výborně v zatáčkách.Převodovka je dobře rychlostně řešená,ale už nepoliká dak dobře "kvalty",podepisuje se na ní postupné optřebení synchronů.Brzdy dostatečné a při dlouhodobějším brzdění nevadnou díky chlazeným kotoučům.Motor byl nadčasový,ale dnes zapadá do průměru.Dostává jen syntetiku,výměna vždy mezi13-15tis,km.Olej do výměny zatím nedolévám i přes to že začínají lehce propouštět oba simerinky na vačkové hřídeli a sákne roh olej.vany.Dvakrát jsem seřizoval vůle ventilů,nebylo třeba a tlaky ve válcích jsou na desetinu stejné.Rozvoďák jsem neměnil,jen kontroloval.V loni byl sundaný a vypadá jako nový,neopotřebovaný,zatím ho měnit nebudu.Motor jsem vždy hned nastartoval,nikdy nezacukal,nezaškytal ani nechcípnul,volnoběh drží stejný a plynulý.I ve velkých mrazech jde spolehlivě do otáček jako teplý.Auto je hodně živé,jde za plynem,předjíždění je hračka.Je to hodně dáno jeho hmotností (850kg dle TP) a skoro stokoňovým motorem.Trojka se dá vytáhnout lehce i do kopce na 150ku.Přes obec jezdím na pětku,motor táhne slušně už od spodu,stačí jen "polechtat" plyn a z 50ky je v momentě 80ka.Nejvyšší rychlost jsem zkoušel jen jednou po dálnici do Lublaně,tachometr vystoupal na 195km/h.Nejlepší je ale na něm spotřeba,tu měřím většinou jen o dovolené a nijak se zas nešnekujeme.Když jsme jezdili k Chorvatům k moři,spotřeba byla vždy 5,2l.Nyní tři roky jezdíme Rumunsko jednou i Bulharsko a spotřebu mám vždy 4,9l.Jen loni stoupla na 5,2l jelikož jsme přejížděli pohoří Fágaras(30km do kopce do 2300m)a často popojížděli cestou v zácpách a Bukurešti.Jinak je průměr okolo 6,5l,ale pokud se hodně prožene nebo v zimě nakrátko,žere jako tryskáč.Nyní má tyto drobné neduhy.Neukazuje teplota,přední tlumiče před smrtí,katalyzátor je taky před výměnou,mírná koroze,volnější poloosy,interiér nesvítí jen při otevření dveří(od koupi),sjeté zadní brzdové obložení,malý únik motor.oleje.Toto je pár zkušeností se Suzukou 1.6/16V sedan 1991.Sice bych potřeboval malinko větší a mladší auto s pátýma dveřma(plánuji Fusiona),ale je mě zatím líto s ním ještě zajíždět na vrakoviště.