Hodnocení a zkušenosti s autem
Moje recenze bude stručná, neumím psát pohádky. Auto Kia Picanto jsem koupil po poměrně krátkém výběru několika značek miniaut, přesto že jsem si na vzhled ještě nějaký čas zvykal. Interiér je na první dojem naprosto fádní, po usednutí zjistíte, že všechno je tam, kde to čekáte a intuitivně hledáte.Šedé plasty jsou asi u korejců standart, ale do této chvíle není slyšet ani vrznutí,opravdu klobouk dolů. Motor se zajížděl asi do 15000 km, což bylo znát na spotřebě, která byla od začátku asi o 1-1.5 l více než nyní. Nemůžu říci,jestli je stejná jako udávaná výrobcem, jezdím denně do práce asi 3km, 500 metrů do obchodu (nesmějte se ,nebudu tahat balíky s petkama v ruce,od toho je auto), dalo by se říci,že 75% kilometrů jsou pojížďky. Od pohonné jednotky jsem nečekal takovou ochotu, s jakou si poradí v městském provozu, rozhodně nejsem žádná brzda, naopak akcelerace, váha vozu a dobrý rozhled jsou největší devizy tohoto dětsky vyhlížejícího korejce. Nebudu zde psát o zdánlivé "velikosti " vnitřního prostoru auta a podobných rádobynázorech. Je to prostě nejmenší model, v kterém je ale dost místa pro dva lidi,pokud máte sedačky posunuté až dozadu. Zavazadlový prostor je velmi malý,není však problém sklopit vzadu sedačku. Nebo obě. S tím jste samozřejmě počítali od začátku, předpokládám, že nikdo není tak hloupý, aby si koupil městské autíčko na převoz větších nákladů a nebo na dlouhé trasy. Přednosti Picanta jsou jinde. O kvalitách brzd, podvozku a dílenském zpracování není třeba moc psát, je překvapivě výborné, jízdní vlastnosti jsou za A:ve dvou lidech vynikající, za B: ve třech nic moc a za C:ve čtyřech osobách špatné. Proto si v klidu rozmyslete,která varianta jste vy a podle toho si kupte model auta. Já jsem opravdu spokojený. Po 10000km začaly pískat destičky, při reklamaci mně bylo řečeno : "opravdu ? no to se nám ještě nestalo...to se určitě ojede,to nic není.....kdyžtak zajeďte,něco s tím uděláme..." Za 500 km pískání přestalo. Ale nedejte se odbýt jako já, podle nějakého interního předpisu je má autorizovaný servis vyměnit v rámci záruky. Docela rád bych ten interní předpis viděl, třeba je tam i ten tlumič, který každých počátečních 5km jízdy klepe a potom ztichne. Začalo to asi při 30000km nenápadně a už to musím asi řešit. Žárovky neřeším, praskli asi tak po 35000km, v létě při denním svícení velmi trpí, obzvlášť ve městě, kde se lampa nechladí rychlejší jízdou. Výměna je krkolomná,jako u většiny nových aut. Není zde žádný prostor a proto se musí vyndat celý cilindr z držáku a vysunout dopředu. Pro průměrného kutila práce na 0.5 hodiny, druhé světlo 5 minut,když už "ví jak ". V současné době mám za sebou dvě garanční prohlídky v J.Hradci, cena je stejná zhruba jako u fabie. Až na ty destičky jsem se však v místním servisu setkal vždy jen s nadstandartní ochotou a profesionální prací mechaniků. Tato recenze je určena potencionálním, nebo současným majitelům staršího modelu, pro nový model picanta plno věcí neplatí, od šedého interiéru počínaje po milý našpulený kukuč konče. V současné době mám najeto téměř 40000km a můj celkový dojem je : mám rád své auto a jsem s ním téměř spokojený. Pokud bych se mohl znovu rozhodnout,koupil bych si ho opět.