Zavřít recenzi

Honda CR-V 2.2

“Robustní,tichý a spolehlivý vůz”
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru: 2200 
  • Stav km při koupi: 12 km 
  • Stav km nyní: 5 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.0
Takže po nějakém čase budu zase psát o zkušenostech s novým vozem Honda CRV 2,2 diesel - stav km k dnešku je 5500.

Takže k tomu nejdůležitějšímu - pohonu 4x4 - musím konstatovat, že nyní když napadl sníh a jezdím často lyžovat do horských poloh velice si tento pohon vychutnávám - skutečně nepoznávám okamžik kdy dochází k připojení zadního náhonu. Do situace, kde nemohla auta s před.náhonem vyjet jsem se dostal zatím jenom jednou a to na Monínci při příjezdu k hotelu kde auta s před. pohonem klouzala a nebyla schopna i při tlačení lidmi vyjet nahoru a byla nucena odcouvat zpět - tady se Honda předvedla v celé kráse - absolutně žádný problém při rozjedu či výjezdu této cesty a já byl okouzlen trakčními vlastnostmi vozu. Ostatně nebyl jsme jediný - abych byl upřímný všechny vozy s náhonem 4x4neměly v tomto úseku vůbec žádný problém.
Spotřeba - neustále se opakuje to co jsem zjistil v prvopočátku - při jízdě s lehkou nohou se dá zajet i pod 6 l paliva ale to je již jízda, která snad nikoho moc nebaví. Při jízdě též s lehkou nohou, ale tak nějak už přijatelněji se mi spotřeba ustálila na 6,8 - 7 litrech. To už by se dalo říci, že jde o sice spořivou a pohodovou jízdu, ale ne zase takovou aby člověk neustále sledoval hodnoty okamžité spotřeby a byl jak jezdící počítač. Takže si myslím, že spotřeba tohoto vozu se bude při normální jízdě pohybovat
kolem plus mínus 7 litrů - s tím se prostě nedá nic dělat - je to vůz těžký 1,7 tuny a za to se musí zaplatit. Ale říkám, je to individuální - kdo chce mermomocí jezdit kolem 6 až 6,5 litru paliva určitě to dokáže, ale myslím, že takovému běžnému provozu bude spíše odpovídat hranice k 7 litrům paliva. Ale ..... zatím je to ještě syrový motor, je zimní provoz,zimní starty ,má zimní pneumatiky ..... takže možná v létě ...??? . uvídíme co dále ... napíši.
Abych byl komplexní a upřímný se spotřebou tak skutečně je zajímavé, že jakmile se dostanete na dálnici a dálniční provoz kde se pohybujete rychlostmi kolem 130 km někteří i kolem 150 a výše (chytří pochopí)tak už se spotřeba blíží k 8 litrům ale musím říci, že tato hranice je konečná a vůz ji nepřekračuje. Tak to bylo něco ke spotřebě.
Na rovném parkovišti se sněhem a náledím kde to hezky klouzalo jsem zkoušel jízdu s vypnutým a zapnutým ESP - musím říci, že tento systém má něco do sebe - prostě při bláznění a rychlých změnách směru jízdy slyšíte od podvozku divné zvuky - zřejmě přibržďování jednotlivých kol a vůz musím říci si drží daleko výrazněji a jistěji pozici než když jedete s vypnutým ESP - tam dostanete hodiny ani nevíte jak - no vypadá to že je to užitečná věc.
Jinak se zatím vše chová tak jak má - nic seskřípe ani nevrže - motor - podává exelentní tah a výkon - bude to asi na tomto autě to nejlepší - je absolutně tichý a bezproblémový a v krizových situacích je to veliký kamarád - takže zatím před ním klobouk dolů.
Ale abych jenom nechválil přichází i kritika - při otevřených zadních dveřích na vás z okrajů dveří začně kapat špinavá voda musíte chvilku čekat než odteče a pak se vnořit to kufru.
Když jsem vůz koupil nový - vzal jsem posuvku a změřil tloušťku brzdových kotoučů a dnes musím konstatovat, že se začíná vytvářet typický vyjetý okraj na okraji brzd. kotouče a je to již takových 0,3 až 0.4 mm . A to si myslím, že je to velice velké opotřebení brzdového kotouče v tak malému nájezdu km. S vozem jezdím skutečně citlivě, využívám brzné síly motoru při brždění a jezdím skutečně poklidnou jízdou s co nejmenším využíváním brzd. Po zkušenostech s vysokou kvalitou brzových kotoučů u motocyklu HONDA CBR 11XX kde musím říci, že za brzdy jsem bral jak ˇdas a kotouče se ani nehly - zde jsme mírně rozčarován a nevím, nevím jak to půjde dále- mám pocit, že až ujedu 20000 km budou kotouče na odpis.
Ještě snad zmíňka k odpérování vozu - je to skutečně tvrdčí posez a v některých situacích bych uvítal kdyby měl kouzelné tlačítko a já ho mohl zmáčknout a pérování by zvláčnělo.
Ale zase na druhou stranu jakmile Honda ucítí pěkný asfalt či dálnici je ve svém živlu - jízda je příjemná pohodová - vůz se pohupuje a připadnete si tak nějak normáně jako v jiných vozech. Ale jakmile zajedete na rozbitou okresku - v tu ránu cítíte jak vše přitvrdí - jizdá je dá se říci již né tak příjemná a vy se těšítě zase na pěkný kus silnice - ale s tím se asi nedá nic dělat - je to takto nastavené - na druhou stranu musím být zase seriozní - vůz se chová při průjezdech zatáčkou absolutně suveréně a jistě - to je zase úplně o něčem jiném - takže je to něco za něco.
Zatím vše - jestli někoho z vás toto mé povídání zaujalo budu rád , a vy kteří již tento či podobný vůz vlastníte přispějte prosím i se svými zkušenostmi CRV. Přeji všem pěkné km a hodně pohody na našich již přehuštělých silnicích. Hezký nový rok Jarda J.

Závady a opravy na autě

Zatím žádné poruchy
<
Přejít na standardní verzi stránky »