Zavřít recenzi

Volkswagen Polo Variant 1.6 55kW

“Věděl jsem co očekávat a jsem spokojen”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 1.6 MPI 
  • Stav km při koupi: 87 000 km 
  • Stav km nyní: 105 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 7,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.0
Vůz jsem zakoupil v autobazaru v Třinci, dovezený po prvním majiteli z ITA. Tento model jsem si vybral jako zlatou střední cestu mezi malým-velkým autem. Před koupí jsem podnikl zkušební jízdu a prohlídku v servisu, která potvrdila dobrý (i vizulálně) stav vozu, o který předchozí majitel evidentně dobře pečoval.
Provedl jsem preventivní výměny rozvodů, náplní a filtrů prakticky ihned po koupi. Při koupi najeto 87tis km. O pocity po roce a půl používání a téměř 20000 km se s vámi teď podělím.
Ve 100tis km bylo nutno vyměnit kotouče a destičky vpředu, jelikož byly totálně sjeté - zřejmě původní. Další servis auto zatím nepotřebuje.
Motor 1.6 55 kW není samozřejmě nic extra, ale zvykl jsem si jak s ním jeźdit a momentálně mi stačí. Neviděl jsem sice křivku kroutícího momentu, ale subjektivně na mě působí jako diesel, motor začíná tahat už při nízkých otáčkách a lze s ním takto i jezdit bez pocitu podtáčení. Relativně menšímu a lehčímu vozu i tak poskytne dostatečnou pružnost a zrychlení pro bezpečné předjetí. Spotřeba měřená za 1 rok v průměru 7,2 l, ve městě za 10l (za studena i víc), ve 130km/h plně naložený 6,5 až 7 l (v zimě s rakví do ITA a zpět za 8,3).
Z jízdy s tímto vozem mám spíše dobrý pocit, i když je samozřejmě poznat, že sedíte v malém voze nižší třídy a porovnávat jízdní komfort s třeba Octávkou by nemělo smysl.
Na vůz s motorem vepředu se mi auto zdá příliš lehké na přední nápravě, lehce nedotáčivé a velmi ochotné k protáčení kol při rozjezdu - při rozjíždění do prudšího kopce to bylo již velmi znatelné. Po zakoupení nových pneu se to zlepšilo.
Při jízdě kolem 140km/h se již velmi zvyšuje hladina hluku (točí cca 4000 ot.). V interiéru nic nevrže, pokud můžu svou zkušenost takto zkonfrontovat s příspěvky z jiných recenzí, které jsem četl. Na dlouhých cestách jsem vydržel v sedadle řidiče poměrně svěží, co se týká místa na zadních sedadlech, člověk nad 180 cm už tolik pohodlí cítit nebude. Manuální klima funguje dobře, v létě spolehlivě chladí a zvyšuje spotřebu o cca 1 litr na sto. Z automatického stahování jsem se dlouho neradoval, více v infu o poruchách.
Přístup do zavazadlového prostoru je v pořádku, jeho velikost odpovídá koncepci vozu, čili malého kombi - pro cestování ve 4 lidech bohatě postačuje, i když vůz sám o sobě lze těžko řadit do kategorie rodinných kombi na dlouhé vzdálenosti.
Zvenčí auto i po takřka 10 letech provozu vypadá slušně, bez koroze, a to ani na podvozku, kde jsem za celou dobu rovněž nenašel ani stopy oleje na tlumičích, motoru, převodovce či kdekoliv jinde. S designem jsem spokojem, mě se prostě líbí.
Celkově hodnotím jako povedené auto ve své době, které nenáročnému řidiči poslouží i dnes, pro rodinu s dvěma dětma dostačující.
Jistě jsem zde nepopsal vše, proto se na mě v případě zájmu můžete obrátit e-mailem.

Závady a opravy na autě

Ano:
1_Spadla obě přední elektricky ovládaná okna, zatím neopraveno. Okna jsem zajistil v zavřeném stavu a hledám řešení po inzerátech nebo vrakovištích, protože oprava spočívá ve výměně celého systému zvedání (cca 3000Kč jeden). Zjistil jsem, že v obou případech praskl plastový pojezd, který drží spojená dvě lanka a tím napnutý celý lankový systém.
2_Objevil se (asi) zkrat v elektrice - zadní stěrač jede přerušovaně, zasekává se a je třeba ho znovu a znovu spouštět. Zajímavé je, že při zapnutí vyhřívání zadního okna se rovněž spustí i stěrač, který v tomto případě jede plynule.
3_Prasklá žárovka v zadní svítilně. Jsou tam ale 2 na každé straně, takže není nutno to ihned řešit.
<
Přejít na standardní verzi stránky »