Zavřít recenzi

Ford Mondeo 2,0 ZETEC KOMBI

“Skvělý pracant s vynikajícím poměrem cena/výkon”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 2,0 benzin 
  • Stav km při koupi: 335 000 km 
  • Stav km nyní: 370 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 7-8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.0
Ferdu jsem si koupil před 2, 5 lety, kdy jsem scháněl auto. Mé podmínky byly především velký kufr a pohodlí. Rozhodoval jsem se mezi Mondeem a Vectrou, ale nakonec mne přesvědčilo Mondeo. Můj Ferda je provedení 2, 0 Zetec 16V GHIA - takže krom kožených sedaček, které jsem nikdy nepreferoval, je tam vše. Komplet v elektrice, tempomat, ABS, sedačky v elektrice, vyhřívané, man. klima, počítač... Já jsem spokojený!

Auto mělo již při koupi "nalítáno" přes 300 tisíc kilometrů, ale vzhledem k tomu, že první majitel s ním jezdil pouze Praha - Mnichov a zpět a druhý majitel byl můj kamarád, navíc jsem na tento druh motoru 2, 0 benzin slyšel opravdu jen samou chválu, vzal jsem ho. Byl mi dán na týden ke zkoušce a nutno dodat, že jsem se do toho auta po prvním dni zamiloval!

Auto bylo celou dobu udržované, se servisní knížkou a pravidelnou výměnou olejů a filtrů. Navíc GHIA výbava, což byl další plus při mé volbě. Rád bych předeslal, že mou podmínkou při výběru auta není "závoďák"! Ano, mám rád, když auto trochu jede, ale nemusí za mnou při rozjezdu z křižovatky "lítat asfalt" :o)

Motoricky je Mondeo s dvoulitrem ideální auto na dlouhé cesty. Kolem 130-140 za hodinu si jenom přede, spotřeba se mi po celou dobu pohybuje v létě kolem sedmi litrů naturalu, v zimě pak 8, 0 - 8, 5, což je na takový kočár více než slušné. Je to pohodlné auto, s pro mne velmi příjemnými sedačkami, velmi kladně pak hodnotím i středovou opěrku mezi předními sedadly, na kterou jsem si rychle a rád zvykl. Do zatáček se tento typ možná i na můj vkus při ostřejší jízdě víc naklání, ale na druhou stranu tohle auto na to stavěné není.

Převodovka je i po takových kilometrech bez problémů funkční, až na tu jejich klasickou dvojku, která při studeném motoru jde opravdu špatně. Ve chvíli, kdy se auto zahřeje, ale zase chodí bez problémů. Možná trochu méně přesné řazení, ale závoďák to není, takže s tím problém opravdu nemám.

Obrovský kufr je pro člověka s mými zájmy, který nustále něco tahá a vozí, přímo požehnáním a co jsem již párkrát ocenil je jeho dlouhá, rovná plocha při složených zadních sedačkách. Kolem dvou metrů délky a krásně rovné, takže i člověk mého vzrůstu (187 cm) se zde pohodlně natáhne a prospí a to dokonce ve dvou a psovi! :o)

Interiér je u Mondea vůbec kapitola sama pro sebe. Na svou dobu moc pěkně vyvedená palubní deska s imitací dřeva u GHIA provedení, vše dobře dostupné a přehledně seřazené, pohodlné, akorát tvrdé sedačky, pěkně obklopující, příjemně měkké materiály, velmi dobře padnoucí volant obšitý kůží. Vše podvědomě ovladatelné a nalezitelné. Na co jsem si velmi rychle zvykl bylo i přední vyhřívané sklo.

Řízení je přesné, lehce ovladatelné, jen do těch zatáček se víc naklání.

Co bych Mondeům všeobecně vytkl je do roku cca 2000 špatná antikorozní ochrana, takže i náš Ferdík je vzadu trochu "rozkvetlý" :o), praskající zadní vlečná ramena, která jsou velkou slabinou této řady a hůř sehnatelná a rozhodně kvalita řidičovy sedačky. V těch snad u všech s železnou a ukrutně škodolibou pravidelností odchází vnitřní vzpěra v opěráku, takže pak hůř drží v zatáčkách a následně se celá jakoby "rozvržou". Novou již neseženete a na vrakovištích se po nich, pakliže jsou v dobrém stavu, vždy hned zapráší.

Ale jinak opravdu spolehlivé auto a pracant, na kterého nedám dopustit!

Za celou dobu, co ho mám jsem vyměnil přední tyčku stabilizátoru, zadní vlečné rameno, vzpěry pátých dveří, kotouče, destičky a pakny vzadu a nyní, jak jsem již říkal, mne čeká homokynetický kloub. Vše za lidové ceny a dobře dostupné a nic z toho nepovažuji za světobornou závadu. A málem bych zapomněl! Odešel mi dálkový ovladač v klíčku, takže musím odemykat klíčem samotným.

Nyní uvažuji o o výměně auta a rozhodně půjdu znovu do Mondea, ale III. řady, znovu kombík a znovu 2, 0 ZETEC. Nedám na to auto dopustit!

Závady a opravy na autě

Ano mělo, ale vše bez problémů opravitelné a co mne u Mondea velmi potěšilo, jsou ceny a dostupnost náhradních dílů. Ferdu mám 2,5 roku a za tu dobu jsem kromě výměny oleje, s tím souvisejících filtrů, destiček a nových kotoučů nechával opravit pouze stabilizační tyčku na PP kole a zadní vlečné rameno na PZ kole. Oboje vyšlo dohromady na ani ne dva tisíce korun bez práce. Teď nás čeká homokynetický kloub, ale jinak je auto nadmíru spolehlivé, viz. vlastní zkušenosti.
<
Přejít na standardní verzi stránky »