Zavřít recenzi

Lexus LS LS 460

“Kdo bude mít odvahu "vybočit z řady" a opustit německé luxusní vody, rozhodně nebude pořízení zázraku ze země vycházejícího slunce litovat!”
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru: 4.6i 
  • Stav km při koupi: 15 km 
  • Stav km nyní: 21 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 14 měs.
  • Průměrná spotřeba: 10 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.0
Mé prozatimní zkušenosti s používáním vozu bych shrnul takto:

Pozitiva:

1. Výborná ergonomie, přehlednost a snadná orientace v ovládacích prvcích i při prvním svezení ve vozu (na rozdíl od většiny konkurence, např. BMW 7, apod.).

2. Vynikající odhlučnění interieru – výstižnější je spíše „děsivé ticho“ :-) .

3. Skvělý zvuk audio (Mark Levinson 19 repro), DVD přehrávač na stropě, dolby surround...

4. Rozložitost, ideální tuhost i tvarování a všemožná seřiditelnost všech sedadel (včetně sklonu zadních).

5. Klasická kulisa automatické převodovky s „opravdovou“ řadicí pákou (žádné joysticky pod volantem, žádná aktivační tlačítka jízdy vpřed či vzad), prostě normální, klasická a navíc krásná a přehledná „šaltpáka“.

6. Pocit robustnosti a bezpečí (vysoko posazená palubní deska, vyšší hrana dveří – linie oken, apod.)

7. Obtížně pochopitelná spotřeba (zvlášť pro majitele některých benzinových dvoulitrů), která bez vypjaté snahy o ekonomiku provozu osciluje kolem 10 l/100km, při relaxační jízdě v rámci limitů pak klesá k osmi litrům i níž (nevěřícím Tomášům mohu mailem poslat foto).

8. I v měřítkách své kategorie vynikající prostornost interiéru ve všech směrech.

9. Vzhledem k filozofii značky Lexus a skutečně prokázané bezprecedentní spolehlivosti předchozích modelů předpoklad vynikající spolehlivosti.

10. Jako poslední je třeba uvést v našich končinách věc nikoli zanedbatelné důležitosti, a sice nezájem zlodějů.


Negativa:

1. Odtažité řízení (přeposilované, nedává žádné informace o dění pod koly), což může být (zpravidla bývá) v této kategorii aut záměrem, ale kazí to radost řidiče (majitel ale obvykle sedí vzadu a je mu to jedno).

2. Jako určité negativum lze subjektivně hodnotit 8-rychlostní automatickou převodovku, respektive její charakteristiku, která je ovšem zákonitě dána (podle mne přehnaným) počtem převodových stupňů. Jde o to, že prakticky neustále řadí (třebaže jemně a hladce) a vyvolává tak u vnímavého řidiče pocit, že se stále „něco děje“. Současně nemá řidič šanci poznat (pokud nepřepne do manuálního režimu řazení, což však s výjimku několika specifických situací postrádá smysl), jakou má zařazenou rychlost. Dále jakési “pocukávání“ při popojíždění rychlostí chůze, např. při jízdě v koloně nebo dobržďování před semaforem – jako kdyby se převodovka nemohla rozhodnout, co zařadit nebo spíš jestli zrychlovat či brzdit. Její velkou výhodou jsou naopak stabilně udržované velmi nízké otáčky motoru a tudíž provozní tichost, šetrnost vůči motoru a VELMI nízká spotřeba.

3. Díky dokonalé zaoblenosti karoserie (Cx 0.26!) její horší přehlednost při těsných manévrech (vzadu velmi efektivně pomáhá barevná parkovací kamera, ale u předku prostě nepoznáte, kde vám auto končí - zvláště pak rohy karoserie).

4. Kompletní plastové zadeklování motoru (místo aby skvost vystavili na odiv/obdiv, zakryjí jej trapným plastem!). Kryt se ale dá snadno sundat.

5. Vyšší hmotnost (při více i méně běžné jízdě ji nevnímáte, ale občas nastanou situace, kdy by větší agilita nebyla ke škodě) – V8 modely konkurentů jsou na tom ale obdobně.

6. Volant. Krásný na pohled, dobrá tloušťka i průměr věnce, vyhřívaný (pouze kožená část). Problém spočívá v kombinaci dřevo/kůže. Pokud jste zvyklí v zatáčce přehmatávat (ručkovat po volantu), problém se nekoná. Pokud si ale volant po průjezdu zatáčkou necháváte „klouzat“ v dlani, než se sám srovná (obvykle řídím levou a pravačku mám položenou na řadicí páce), může vás pěkně vyškolit – kůže je totiž dost hladká („suchá“) a klouže rukou až příliš, zato dřevo se díky perfektnímu lakování okamžitě v dlani „zasekne“. Zdánlivá maličkost, ale v praxi vás může nepříjemně zaskočit.

7. Přenos „ruchů“ od podvozku do interiéru při jízdě po nekvalitním povrchu, zejména přes příčné nerovnosti (částečně za to zřejmě mohou nízkoprofilové pneu; s českými silnicemi si ale s výjimkou Mercedesů dokonale poradí málokdo...). Je však třeba říct, že toto hodnocení je vztaženo k téměř dokonalému vozu – při reálném srovnání s ostatní automobilovou produkcí by i v tomto ohledu porazil většinu konkurentů.

8. Příplatková 19“ kola s příliš nízkým profilovým číslem (245/45R19). U vyšších výbav se jim ale nevyhnete – jsou vám vnuceny jako nadstandard, přitom ale základní 235/50 R18 se hodí k plavnému charakteru vozu lépe.

9. Špatně přístupné (viditelné) ovládání hlasitosti pod volantem a hůře přístupné některé ovladače umístěné níže na palubní desce.

10. Objem kufru snížený instalací prvků luxusní výbavy za zadní sedačky (385 lt) – prostor je ale dobře přístupný a vždy s rezervou stačil i na zahraniční cesty v plném obsazení.

Závady a opravy na autě

Pouze občas slyšitelné lehké "drhnutí" při točení volantem (kontrola při garančce, promazáno - vše o.k.)
<
Přejít na standardní verzi stránky »