Zavřít recenzi

Suzuki Swift 1,3 třídveřák

“Hlavně když to jede ...”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1994 
  • Typ motoru: 1,3 
  • Stav km při koupi: 133 000 km 
  • Stav km nyní: 188 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

3
 
Hodnocení celkem 4.2
Swifta jsem koupil jako jednoduché vozidlo na každodenní dojíždění do práce - do malého kufru se vejde pes a do malé kabiny za volant zase já :) měl najeto 133 tisíc a úplně děravý výfuk. Není to auto, za kterým by se otáčeli lidé (pokud zrovna nemá velkou díru ve výfuku), natož děvčata :o Ale na pohled je hezčí než jeho pětidvéřová verze.

Při výběru ojetého vozu jsem se neřídil ničím. Prostě jsem si usmyslil, že to bude Suzuki Swift. Těžko říct, zda jsem prohloupil či ne. Denně dojíždím do práce (15 km po okreskách, 42 km po dálnici a 21 km po Praze a to vše 2x denně, tedy nějakých 156 km) a to vše s průměrnou spotřebou okolo 6,5 litru na 100 km. Jednou do měsíce si dopřeji "tankodrom" v podobě drncající D1 a D2 mezi Prahou a Bratislavou. Autíčko má nesčetné množství závad, naštěstí všechny se dají svépomocí opravit (páčky světel pod volantem, špatně doléhající okénka, koroze karosérie, těsnění hlavy, těsnění vstřikovací jednotky ... a další drobná údržba :)

Autíčko mě nechalo ve štychu za dva roky "jen" dvakrát - jednou při příjezdu do Bratislavy se ozval nepříjemný zvuk a vzápětí mi proud vroucí vody omýval čelní sklo - a to jsem nebyl v myčce :) Dvě malé dírky v chladiči a takový humbuk. Na Slovensku stál nový chladič s náplní a osazením pět a půl tisíce slovenských korun. Dodnes je úplně v pohodě - hladina kapaliny se ani nehla. Podruhé mě polil horký pot na náměstí v Roudnici nad Labem, kde jsem zjistil, že mám v řazení na výběr pouze trojku, čtyřku a pětku. Což o to, na dálnici do Prahy to stačilo, ale první křižovatka mě připravila i o tyto zbylé stupně. Diagnóza? Uvolněné táhlo v převodové skříni. Demontáž a montáž převodovky zařídil servis u mé práce, opravu převodovky jsem zvládl sám. Ale i tak to stálo skoro čtyři tisíce korun.

Kdo by snad uvažoval nad koupí ojetého swifta, nechť si vše dobře promyslí. Asi bych si pořídil novější model, třeba z roku 1999, ten už (dle mot. časopisů) má vychytané mouchy.

Moje autíčko je uvnitř poměrně hlučné (hluk motoru, vzduchu, vrzající palubní deska a pod.), topení v mrazech sice topí, ale na tričko to není, akceleraci má slušnou, dokonce i sedí v zatáčkách, ovšem při silném větru mám pocit, že se každou chvíli musím zákonitě převrátit :o Neříkám, že se jedná o spolehlivý vůz, ovšem až na dvě již popsané závady, které auto zastavily, mám za sebou s tímto patnáct let starým vozem skoro 60.000 ujetých kilometrů.

Karosérie byla již při koupi na několika místech značně zrezlá a do lesku opravdu měla daleko. Vzhled jsem vyřešil celoplošným polepem samolepící foliií se sedmiletou životností s nádechem perleti - autíčko (pokud ho zrovna umeju) se dokonce leskne :) Skoro všechny šrouby držící plastové podběhy, blatníky, nárazníky, světla a podobně byly značně zarezlé a dalo dost úsilí je všechny vyměnit. Třikrát za těch 60.000 km jsem se stal účastníkem dopravní nehody. Poprvé mě přehlédl slovenský řidič pražského linkového autobusu a pošramotil mi přední blatník u spolujezdce. Když jsem se konečně po třech měsících uvolnil a blatník vyměnil za úplně nový, tak přesně za dva dny se do toho stejného místa trefila fabie nějaké bezpečností agentury, která prostě jen "nedobrzdila". Kladivo, troška kytu a jezdí se dál. Naposledy asi před třemi měsíci do mě u pumpy nacouval opilý řidič a pomačkal mi levý přední blatník. Opět kladivo, kyt a silikon a jezdí se dál. Má to jednu výhodu - ještě se mi nestalo, že by o můj vůz zavadilo oko zločince, který by jej chtěl ukrást.

Zpočátku mi na autě dost vadila absence "hladového oka", tedy výstražné kontrolky ukazatele stavu paliva. Časem jsem přišel i na to, že když je ručička tohoto ukazatele na půlce, neznamená to, že máte ještě půlku nádrže a že když je na konci, máte prázdnou nádrž:o To je věc, která vyžaduje čas a zvyk, ale ještě se mi nestalo, že by mi došel benzín :) Už dva roky používám letní gumy TOYO a v zimě zase MICHELIN ALPINE a za celou tu dobu jsem neměl jediný defekt. Baterie po původním majiteli se též drží bez problémů, akorát před zimou jí vždy pro jistotu zkontroluji. Autíčko je sice malé, ale bez větších problémů uveze pět dospěláků a v kufru statného labradora.

Nedávno jsem koupil za pár stovek komplet celého pojízdného swifta bez dokladů na ND, takže mám celou řadu náhradních dílů. Kdo ví, co se bude hodit :)

Závěrem bych chtěl říct, že toto auto je momentálně mojí jedinou spojnicí mezi domovem a prací, kdybych si ale mohl znovu vybrat, asi bych do něho podruhé nešel, je s ním moc práce, zvlášť, když nevíte co za "čuně" s ním před vámi jezdilo. Ovšem dobrovolně bych se ho asi taky nevzdal :) Právě kupuji jiný vůz a tohoto swiště si nechávám jako záložní a "psí - venčící" vůz :)

Závady a opravy na autě

150.000 km ... rozloučení s chladičem
170.000 km ... uvolnilo se táhlo v převodovce

krom běžné údržby v tomto pokročilém věku vozidla (tlumiče, ramena, chladič, rozvody, geometrie, komplet výfuk, těsnění pod hlavou a pod.) se zatím drží, jediným problémem je čas od času startér, který se chytne až po několikerém rychlém otočení klíčku v zapalování
<
Přejít na standardní verzi stránky »