Hodnocení a zkušenosti s autem
Moje GTV je verze s motorem 3,0V6, který pod chromovanými koleny sání ukrývá 220 italských plnokrevníků a ten nejlahodnější zvuk, který jsem kdy u "dostupného" auta slyšel. Ve výbavě Lusso.
Jak ji popsat? Je to stylové, velice italské, sportovně - cestovní GT. Auto se začalo vyrábět v roce 1996 ve spolupráci Alfy Romeo a světoznámého desingového studia Pininfarina, což samo o sobě znamená jistou estetickou kvalitu:-). Když jsem u toho desingu, mně se líbí a to hodně, nízká svalnatá silueta, která je ze zadu ještě umocněná lampami v pásu přez celou šířku auta. Z boku je hodně patrný prolis, který se táhne od předu a mizí do stracena v zadní části. Zkrátka, ať se na auto podíváte z jakého koliv úhlu, vypadá skvěle a neotřele.
Co se podovzku týče, v předu jsou použity klasická ramena, která najdeme v modelu 155, nebo Fiatu Tipo, takže nic výjimečného. Zadní náprava je už o něčem jiném, tady najdeme poměrně sofistikované víceprvkové zavěšení, které dává zadním kolům negativní odklon (a pak že Focus RS je jediný seriový auto s negativním odklonem vzadu - pchéé:-) ), celá koncepce funguje velice dobře, auto je dlouho neutrální a v táhlejších obloucích se sklony k mírné přetáčivosti. Jiná situace ovšem nastává jakmile se zatáčky začnou utahovat a přibudou nerovnosti, to potom i díky těžkému motoru mezi předními koly Alfa přechází do gumy a nervy drásající nedotáčivosti. Za mokra pak máte v podstatě beranidlo s desingem by Pininfarina. Řízení je poměrně dost lehké, ale kupodivu s vámi celkem čile komunikuje a včas vám řekne kdy nastoupí ona nedotáčivost a vy tak máte dost času sundat nohu z plynu a tento jev když ne eliminovat tak alespoň hodně potlačit. Skrátka a dobře, když autu nasloucháte a přistoupíte naj eho pravidla hry, užijete si poměrně slušnou zábavu a zatáčky budete vymetat rychlostmy, které bych zde radši neuváděl:-). Motor je na tomhle autě vůbec to nejlepší, krom skvělého zátahu a výborných reakcí na plyn je to hlavní ZVUK který vydává. Je to naprostá symfonie - na volnoběh jen tak sametově přede, ve středních otáčkách vrčí a syčí vstříc červenému poli v 7000, kde prostě řve jak protrženej. Výkon podává hladce a bez detonací, jen v 6200 pocítíte výkonovou špičku - tak to má být, tomu říkám sportovní motor. Zkrátka a dobře na projevu motoru je jasně vidět z jaké části Evropy pochází.Interiér je kapitola sama o sobě. nejdřív začnu dobrými zprávami 1) sedačky jsou skvostné, kůží čalouněné s perfektním bočním vedením a tuhostí tak akorát aby vás z nich nebolel zadek ani po celém dni ježdění. 2) pro řidiče a spolujezdce je zde místa habaděj. 3)bezrámová okna:-). 4) to je všchno. teď ty špatné zprávy - Pozice za volantem, zkrátka a dobře máte pocit, že volant a pedály jsou spíš určené pro spolujezdce než pro vás, tak moc jsou vyosené. Dá se na to dobře zvyknout, ale chvíli to trvá, jinak klasická italská poloha "dlouhé ruce, krátké nohy" nikoho nemůže překvapit, je to přece italské kupé do morku italských kostí.
Silné stránky
- Vzhled
- Zvuk
- silné brzdy Brembo
- Motor
- celková "emotičnost" toho auta
- jízdní vlastnosti na kvalitní silnici
- překvapivě jízdní komfort
Slabé stránky
- Spotřeba (pohybuje se v rozmezí 12-22 litry, což je fakt síla, ale na to se nesmí koukat, o spotřebě tohle auto není)
- náročnost údržby a celkově vyšší amortizace
- nápadnost auta (každej si vás dobře pamatuje a většina lidí s váma chce závodit)
- nic a nikdo se tam nevejde (dozadu trpaslíci a elfové do kufru igelitka z Hypernovy)