Zavřít recenzi

Renault Megane Grantour II

“Pro mě je toto auto rozumný kompromis mezi cenou, slušnou výbavou a bezpečností.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru: 1,5 tdi 105k 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 23 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 11 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 9.2
Od března 2008 vlastním Renault Megane Grantour II – Sportway.
Vybírala jsem si auto s velkým zavazadlovým prostorem, protože mám dvě dobrmanky.
Auto je víceméně v plné výbavě, za doplatek jsem si přikoupila ESP, tempomat a parkovací senzory. Nechávala jsem si dodělávat alarm, což má za důsledek občasné vrzání v prostoru nad slunečním stínítkem. Motorově se jedná o 1.5 tdi s výkonem 105 koní. S jízdními vlastnostmi jsem spokojena, člověk nasadí na dálnici 150 zapne tempomat a o nic se nestará.

Výbava je pro mě krok kupředu. Před Meganem jsem měla 1,4 Ford Fusion. Se dvěma psy jsem měla stále sklopená zadní sedadla a v autě relativně chlívek. U Forda mě po třech a půl roce provozu zarazil vypadlý motor (upadl ze silent bloku, půl roku po skončení záruky). Proto jsem rozhodnuta zařídit si prodlouženou záruku.

Vzhled / design
Pro mě se jedná o jeden z nejhezčích kombíků ve své třídě. Doma máme ještě VW Touran a brzo bude VW Passat (ten se mi taky moc líbí).

Komfort / pohodlí (sedačky, prostor atp.)
V autě je ohromný prostor, když se náhodou svezu vzadu tak si lebedím, jaký mám prostor na nohy. Sedačky jsou dostatečně pohodlné.

Zavazadlový prostor
Je ohromný, na hloubku větší než u Touranu (ten je pochopitelně větší na výšku). Pro dva psy je dostačující.

Výbava
Víceméně mám vše co mi pro komfort jízdy stačí. Jen by se mě líbila duální klimatizace a kdyby byly vývody vzduchu vzadu. Překvapilo mě jak auto začne brzo od nastartování zahřívat interiér ve srovnání s Touranem.

Účinnost brzd
Brzdy jsou naprosto spolehlivé, včetně ostatních systémů. Jen se občas obávám, aby to dobrzdili ti za mnou.

Výkon, hlučnost motoru, startování (např. v mrazech)
Výkon vzhledem k motoru je super. Na auto se mohu plně spolehnout. Motor je velmi tichý, dokonce se mi jednou stalo, že jsem stála na světlech, špatně jsem při rozjezdu přidala plyn a myslela, že mi to chcíplo a tak jsem rychle startovala a při tom jsem vypnula motor. Auto totiž běželo. Startování v letošních mrazech v Praze i Alpách naprosto bez problémů.

Tvrdost, hlučnost podvozku
Tvrdost podvozku nejsem schopna posoudit. Ale je zde znatelný rozdíl při průjezdu nerovností od Forda.

Karoserie (např. koroze)
Nejsem schopna posoudit. Po necelém roce a 23000 km provozu je vše OK.

Jízdní vlastnosti
Auto dělá co chci – spokojenost.

Spolehlivost
Zatím se nic závažného nestalo až na tu prosakující naftu.

Spotřeba
Pod 5l na 100 km jsem se dostala jen jednou (za období o naplnění nádrže). Při normálním provozu 5,5 l (klimatizace a relativně svižná jízda).

Provozní náklady
Zatím jsem platila jen za naftu, po 15 000 km výměna oleje – cca 4000 CZK (i když doporučují po 30 000 km) a výměna žárovky 11 euro.

Cena vozidla + kdy byl vůz zakoupen!
420 000 CZK – auto bylo koupeno v březnu 2008.

Jestli bych auto doporučila, to nejsem schopna posoudit. Pro mě je toto auto rozumný kompromis mezi cenou, slušnou výbavou a bezpečností. Zatím jsem spokojena, je to příjemné svezení.

Závady a opravy na autě

Problém s těsněním v palivové nádrži, který byl bez problémů odstraněn v rámci záruky.
Výměna žárovky po 22000 km.
<
Přejít na standardní verzi stránky »