Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil jako ojetinu na poskakování kolem města.
Chtěl jsem sice benzínový litr, ale zrovna nebyl "na skladě", takže jsem vzal tohoto ropáka.
V merku jsem měl i jiné auta, ale chtěl jsem něco s pozinkovanou kastlí a něco malého. Zrovna AXko bylo za velmi slušnou cenu, která byla někde v půlce obdobné konkurence.
Jeho výbava čítá pouze rádio s dvěma repro (hraje vcelku slušně) a zadní stěrač - u AX standard.
Auto má mizivou spotřebu, která se v zimě pohybuje někde okolo 4 litrů. V TP má psanou při 90 km/h směšných 3.3 l/100 km. Čemuž by se i dalo věřit.
Celé auto je velmi jednoduché, rozeberete ho doma na koleně a je (bohužel) děláno z poměrně tenkých plechů. Takže když se vám někdo více opře do dveří, blatníků, kapoty, střechy, zůstane tam důlek. Někdy mám dojem, že kdyby na to auto vlítli dva pořádní chlapi s palicí, tak ho rychle a bez potíží zbouchají do malé kostky. Takový Favorit je proti němu hora železa.
Dynamika auta je dostačující na příměstský provoz - je velmi lehké cca 740 kg. Do 120 km/h jde o slušné hodnoty, potom se mu už vůbec nechce. Dá se z něho vyždímat po rovině i takových 150, ale to už je na takové auto fakt moc. Především hluk už je poměrně značný. Podvozek je dělaný právě na rychlosti do cca 120.
Co se mi na autě moc líbí (mimo spotřeby), je jeho úžasná variabilita. Kufr má na svoji třídu opravdu velký a když vyhodíte zadní sedačky (velmi snadno), je z něho malý stěhovák.
Motor šlape jak hodinky a nepotřebuje žádnou větší pozornost.
Celkově toto auto hodnotím kladně. Je jednoduché ve všem a tudíž se tam nemá co pokazit. Jen jezdí. Přesně to, co od něho očekávám.