Hodnocení a zkušenosti s autem
Protože se to tu jen hemží odbornými a "odbornými" posudky na spolehlivost, výkony a kvalitu motorů, atd., přidávám jen pár uživatelských zkušeností a postřehů řidiče primitiva, při přechodu z maximálně vybaveného Focusu, tedy z nižší střední třídy, na Passat. Pro úplnost - vždy jsem měl nižší stř.třídu (2x Opel Astra, 3x Ford Focus), vždy kombi a vždy od nového do cca 90-100t. Passat je má první limuzína. Přivezená z D vlastně na zakázku, skoro nová, cena 499t.
V čem se mi víc líbí Passat (napřeskáčku): prostor pro posádku, kvalita zpracování interiéru, minimální turbo efekt, konzervativní design exteriéru i interiéru, super palub.počítač, naprosto skvělé sedačky (jen vyšší verze), odkládací prostor pod loketní opěrkou, elektronická parkovací brzda (zatím mi funguje), spousta (10) airbagů, vyhřívání všech sedadel, obecně pocit z velkého auta (hlavně na dálnici, větší pneu), motor se rychle dostává na provozní teplotu. Jezdím klidně a tak za těch 3/4 roku mám průměr.spotřebu 5,9 L/100km. No a když si představíte tu 70L nádrž.... Pořád používám dálk.ovládané otevírání kufru-slušná vychytávka. Dobrá klimatizace (lepší než u Fordu), .....
Co je podobné Focus/Passat - obecně jízdní vlastnosti (v tom byly všichni Focusové perfektní), tvrdost podvozku, hlučnost v interiéru, výhled z vozu, vyhřívání před.+zad.skel, převodovka, spojka, kufr u VW je obrovský a tak mi limuzína proti dřívějšímu kombi ani nevadí, manévrovatelnost (což je vlastně výhoda pro většího pašíka)
Co je pro mne zklamání proti Focusu: ovládání autorádia (bez ovl. u volantu)a jeho zvuková kvalita (má jen přední repro), ovládání tempomatu je lepší u Forda, chování na sněhu horší, nízké spoilery (hlavně v předu) - nic moc při parkování, děti vzadu vidí hůře ven (jsou níž). koberec v kufru se nedá vyjmout, po sklopení zad.sedaček není plocha ideálně rovná.
Asi všechno.