Mazda 121 1,3i GLX
“Po Trábikovi si myslím celkově vyšší komfort,výbava a užitná hodnota vozu.Rychlejší a ekologičtější vůz.”
- Rok výroby: 1993
- Typ motoru: 1324
- Stav km při koupi: 121 000 km
- Stav km nyní: 176 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
3 roky
- Průměrná spotřeba: 5,8 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jinak musím říci, že se na vůz dá spolehnout, vždy odveze a drobnosti se dají opravit.
Vyzdvihnout chci nízkou spotřebu a téměř nulovou korozi. Měl jsem kolikrát škráblou karoserii a než jsem se dostal ke kitování a přebarvení, tak byl pořád vidět v rýze kov i po měsíci,aniž by byla vidět rez.
Nevýhodou,jelikož mám vinylovou shrnovací střechu je vyšší hluk při vyšších rychlostech vozu, horší izolační a protihlukové vlastnosti. Navíc se střecha v nosných nýtech dost trhá.
Nyní bych volil střechu standardní-plechovou.
Závady a opravy na autě
Krátce po koupi(asi půl roku) za 50.000,-Kč se mi začal ztrácet olej z motoru a poté i chladící kapalina.
Nakonec bohužel praskla i hlava bloku motoru. Ale můj spolehlivý mechanik rozebral motor a z náhradního motoru koupeném na vrakovišti vše opravil a sešteloval.
Motor běhá bez chybičky dodnes s celkem nízkou spotřebou do 6l/100Km.
Pak jsem měnil ramena, a svislé čepy.Pro jistotu ve 130tis. km při výměně oleje(interval 10tis.km) jsem vyměnil rozvodový řemen+kladky-doporučuje se to.Při té příležitosti jsem vyměnil kabely+svíčky. Dále všechny filtry (vzduchový,benzínový)
Vzpomínám,že také teklo topení do vozu (asi dírka) bylo to nepříjemné,ale mechanik zaletoval.
Po 2 letech mi odešla baterie,ale ta mohla být stará už při koupi.
Také mi zanechal původní majitel vozu zaneřáděné brzdy,které mi museli v servisu dát dohromady,protože mě vyhodily z STK, Kotouče a obložení.
Jinak se často stává ,ale je to taková drobnost,že praská žárovička osvětlení palubní desky a středové konzole topení,ale to je drobnost.