Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto bylo dovezeno z Itálie a je to na něm vidět - nenajdete na něm část karoserie bez nějakého poškození - hlavně nárazníky svědčí o tom, že předchozí majitel se občas "nevešel". Některé plasty v interiéru mají tendenci praskat - např. rámeček na středovém panelu, jinak po těch letech jsou již na panelech interiéru určité vůle, kupodivu ale nic nevrže a neklepe.
Dle tacho mělo 108tis., skutečnost bych tipoval vyšší už jen dle stavu řadící páky, jinak po mechanické stránce bylo auto zcela OK.
Motor 1.4 44kW není papírově nic moc, ale s autem muší váhy jako je Polo si poradí zcela bez problému a i v plném obsazení není brzdou provozu. Jde hezky odspodu, příliš ho vytáčet nemá na druhou stranu žádnou cenu. Spotřebu benzínu jsem bohužel neměřil, spotřeba oleje je 0.8 l/10000km. Startovatelnost bezproblémová i při -15. Pravda je, že po spuštění klimatizace výrazně zvadne, tak i tak tachometrových 130 na dálnici udrží bez problémů. Motor má poměrně přijatelný zvukový projev, zajímavostí je "odfrkávání" škrtící klapky, výfuk je původní a ještě tak dva roky života mu dávám.
Převodovka klasická pětikvaltová, odstupňování je optimální, hůře se řadí zpátečka a jednička mi tam zpočátku taky moc nešla. Tuto situaci vyřešila výměna řadičky a patrně hodně dělá i zvyk.
Podvozek Pola se opravdu povedl, když uvážím konstrukční stáří modelu. Auto se nenaklání, perfektně drží stopu,řízení s posilovačem se velmi hodí při parkování ve městě. Do údržby podvozku jsem zatím nedal ani korunu a pochybuji, že můj italský předchůdce něco jako je údržba čehokoliv vůbec řešil.
Brzdy stručně - dobré, já u mého Pola ale postrádám ABS.
Karoserie na svůj věk vypadá dobře - kromě plechových "podnárazníků" není ani stopa po korozi, výrobce později po faceliftu začal montovat celoplastové nárazníky a tím tuto trapnou situaci elegantně vyřešil. Je velmi tuhá, žádné kroucení a podobně.
Interiér jsem již zmínil v úvodu, dodám jen, že designově na mne tedy příliš nezapůsobil, pro ty co rádi osahávají plasty mám informaci, že jsou jaksi tvrdé a z dnešního pohledu skoro až hnusné.
S elektrickou výbavou nejsou větší potíže, měnil jsem pouze zmíněnou zapalovací cívku, preventivně káblíky a svíčky,žárovku v couváku a ovětlení RZ, účinnost světlometů je poměrně slabá, stěrače stírají a klakson troubí.Kompresorek centrálu nadělá větší hluk jak samotné Polo na volnoběh, ale funguje a stahovačky zatím stahují.
Závěr lze říci toto: Polo typu 6N je velmi dobrý , nenáročný a odolný vůz a mohu ho doporučit všem, kteří hledají něco malého a kvalitního na popojíždění, především v městském provozu je to velmi dobrý vůz a je velmi příjemné s ním jezdit.