Zavřít recenzi

Renault Thalia

“ještě je brzy”
  • Rok výroby: 2009 
  • Typ motoru: 1.5. dCi 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 1 500 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 měs.
  • Průměrná spotřeba: 4,9 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.2
Renault Thalia II – první dojmy

V lednu jsem se stal jedním z prvních majitelů nové generace Thalie, konkrétně 1,5 dCi 63 kw, výbava Privileje. Jiná výbava se s tímto motorem ani nedodává. Na nějaké závěry je zatím brzy, pokusím se pouze popsat první dojmy z tohoto vozidla. Prozatím jsem najezdil cca 1.500 km. Nutno podotknout, že jsem přesedlal z Felicie (občas se nevyhnu srovnávání), takže nejsem nijak zhýčkaný ani náročný motorista. Ostatně pro náročné stejně není Thalia určena, cílová skupina lidí, kteří si ji zakoupí, bude pravděpodobně přesedat podobně jako já ze starších aut nižší třídy.
Začnu tedy vzhledem – ať se nová Thalia někomu líbí nebo ne, každý snad připustí, že oproti předchozí generaci je to velký krok kupředu (mě osobně se ani starší generace nezdála až tak špatná, jak se o ní říká. U levného auta zkrátka vzhled není to nejpodstatnější). Malá okénka v zadních sloupcích značně odlehčila záď a celkově vylepšila dojem, chromované doplňky působí dobře, zkrátka nízká cena z vozidla na první dojem příliš nekouká. Přesto bych si však neodpustil (přestože designu vůbec nerozumím) – přední světlomety se mi zdají zbytečně velké, naopak mohutné zádi by větší světla prospěla.
Interiér – je taktéž zdařilý, ovládací prvky přehledné a logické, s plasty je nutno u vozidla této kategorie počítat. Ne zcela šťastné detaily se samozřejmě najdou, např. kapsy v předních dveřích jsou dosti malé, smetáček na ometení sněhu tam nedáte. Dělené zadní sedadlo není ani za příplatek. Co se týče prostornosti to velká sláva není, pět urostlých chlapů určitě spokojených nebude. Jestliže si však Thalii zakoupí rodina s dětmi nebo starší manželé, což je nepravděpodobnější, pak je prostor postačující. Zavazadlový prostor je samozřejmě dostatečný (504 l), uvítal bych nějaké madlo na zavírání víka kufru. Menší přístupový otvor mi osobně nevadí, zavazadla na dovolenou tam dám bez problémů a jestli jednou za několik let kupuji např. pračku, tak si ji zkrátka nechám přivést, kvůli toho si kombi pořizovat nebudu. Co se týče často kritizovaných předních sedadel, já s nimi problém nemám (mám 186 cm, silnější postavu). Pravdou ale je, že u této výbavy je sedadlo řidiče výškově stavitelné, mám jej v nejnižší pozici. Na ne-nastavitelném sedadle spolujezdce mám hlavu dost u střechy. Pohodlí při delší jízdě nemůžu posoudit, delší cestu jsem zatím neabsolvoval.
Motor – já volil silnější variantu dieselu. Najezdím ročně cca 20.000 km, což není zas až tolik, s finanční návratností je to všelijaké. Auto plánuji mít co nejdéle, tak se mi poměrně velká investice snad vrátí (50.000 Kč oproti benzínu 1.4). Nevěřím, že současné nízké ceny paliv vydrží. Hlavní argument pro diesel byl však u mne to, že tahávám obytný přívěs a pro tento účel je diesel určitě vhodnější. Jinak k motoru nemám žádné výhrady, zátah je velmi slušný v jakýchkoliv otáčkách. Trochu větší hlučnost je samozřejmost. Sem tam trochu kolísají volnoběžné otáčky, nepřestane-li to, budu muset do servisu. Spotřebu mám zatím 4,9 l (připomínám, že motor má najeto pouze 1.500 km), jezdím převážně po okreskách, menší část ve městě. Dostat se časem s lehkou nohou na plynu na 4 l/100 km mimo město by nemělo být nereálné.
Jízda – na silnici se chová klidně, nerovnosti překoná hravě, pérování je spíše měkčí (ne příliš) – pro české vozovky výhoda. Chování v nějakých extremních situacích jsem ani nezkoušel, ani mě příliš nezajímá. Pro běžnou jízdu zkrátka nevidím žádný problém. Trochu tuhé se mi zdá řízení a to i přesto, že jsem byl zvyklý na auto bez posilovače. Topení je dostatečné, ale … Felicie topí rychleji a více. Trochu mi chybí cyklovač stěračů s měnitelnou délkou cyklů (opět vzpomínám na Feldu…). Při jízdě přes 70 km/h to zepředu mírně pohvízdává, nevím, jestli je vada mého auta, nebo to dělají všechny nové Thalie. Výkon, jak už jsem psal, je zcela dostatečný, na dálnici mám tendenci řadit neexistující šestku. U tohoto motoru by stála za úvahu, výkon by dostačoval. Při vyšších rychlostech jsou otáčky pro diesel zbytečně vysoké.
Závěrem nevím co dodat, zkrátka nenáročného motoristu s ne neomezenou výší konta určitě Thalia II uspokojí.

Závady a opravy na autě

ne
<
Přejít na standardní verzi stránky »