Zavřít recenzi

Peugeot 306 306 HS HDi 3dver

“dobré - ale myslím že kvalita peugeotov končila generáciou x06”
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 2,0 HDi 
  • Stav km při koupi: 144 000 km 
  • Stav km nyní: 182 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 5,6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.2
Pred asi 2 rokmi som začal premýšlať, či vymeniť staré clio 1991 1,2 za niečo novšie a silnejšie, ked zhodou náhod známy priviezol z talianska Peugeot 306 XS HDi. Prišiel som, pozrel som - kúpil som. Auto bolo mierne buchnuté na zadok (blatník + svetlo), po nejakej tej oprave a papierovačke som začal jazdiť.
Výbava dobrá - ABS, klíma, airbagy, daždový senzor, el okná + spetné (vyhrievané), športové sedačky, pritvrdený podvozok...
Výkon motora bol po prechode z clia 1,2 neporovnatelný, auto tahalo ako bláznivé.
Z odstupom času som si samozrejme zvykol a bral by som aj niečo výkonnejšie, ale na naše cesty a nové pokuty je to myslím akurát. Jazdné vlastnosti sú celkom fajn, síce ťažký motor na prednej náprave a zadná klasická H-náprava nie sú zrovna TOP na športové rezanie zákrut, ale na to že auto bolo konštruované okolo roku 1993 je to slušné. Spotrebu mám dlhodobý priemer okolo 5,5 litra a to nie som brzda premávky.
Čo sa týka nejakých postrehov, tak sem tam mi blbne volnobeh (niečo pravdepodobne s podtlakom - prejaví sa to pri vyradení z vyšších otáčok a následným dupnutím na brzdu niekedy padne volnobeh asi na 500, ale po pustení brzdy sa to vráti na normál) - zatial to nejako neriešim, už to robí 40 t km a nezlepšilo sa to, ani nezhoršilo. Sem tam blbne teplomer, že ukazuje bludy, ale to je tak isto len detail.
Jeným za najvačšíh mínusov je slabšia torzná tuhosť v kombinácii s interiérovými plastami = vŕzganie plastov v interiéri a nejaké to pukanie palubovky...
Francúzi sú kritizovaní za slabé podvozky, mne to zadial neklepoce, nebúcha, zadný náprava zatial tiež ešte drží (snád nejaký ten kilometer aj vydrží), jedine som menil už spomínané tyčky stabilizátora.
Auto je vcelku tvrdé, je to asi naladením (verzia XS v kombinácii s origo hliníkovými 15" kolesami)

Závady a opravy na autě

Za nejakých 40 000 km čo na ňom jazdím, som menil: Rozvody (normálka), stabilizačné tyčky (normálka -naše cesty), spojku (pri asi 175t km začala šmýkat na 5r.), remenicu pomocných agregátov (slabosť HDi 66kW) brzdové obloženie a ďalej už len olej a filtre... teda vcelku nič mimoriadne. Olej mením často (po 10t km) a pri výmene nechýba myslím ani deci
<
Přejít na standardní verzi stránky »