Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem kupoval jako nové v červenci 2007. Po svém předchozím automobilu Škoda Felici 1,3 Lxi jsem přesedlal na Fabii II 1,2 HTP 44Kw. Protože jezdím již skoro 30 let, tak jsem toto auto vybíral podle svých zkušeností, přepravních potřeb, finančních možností, jednoduše řečeno Fabii mám na přepravu osob a nákladu z jenoho místa do druhého, nikoliv na posílení svého ega , nebo něčeho podobného, obzvlášť když jsem na vlastní oči za ty roky na silnici viděl již hezkou řádku mrtvol !
Ale zpátky k autu.Chci zdůraznit, že v recenzi budu vycházet ze srovnání s mým předešlým autem - Felicií. Celkově jsem spokojený, až na pár jmenovaných drobností. Oproti předešlé Felicii je auto celkově tužší, robustnější, má většinou lepší jízdní vlastnosti. Snad jen ten posilovač řízení. Při točení volantem na parkovišti oproti Felicii bez posilovače, jsem čekal větší účinek a zase při vyšších rychlostech lepší zpětnou komunikativnost, není to prostě ono, řízení ve Felicii ve vyšších rychlostech jsem si víc užil.
Řazení rychlostních stupňů musím za to vyzdvihnout, je to jedna báseň. Brzdy jsou dobré, i když pomalejší nástup, ale je to o zvyku. Mám v autě základní výbavu "Classic" s navíc namontovaným tažným zařízením, rádiem Dance a centrálním zamykáním, což pro moji potřebu plně vyhovuje, kromě otevřených přihrádek před spolujezdcem, což je pro firmu Škoda celkem ostuda, ale chápu jejich myšlenku , že je to jeden z kroků jak nepřímo přimět zákazníky ke koupi vyšších (a dražších výbav).
Velkou negativní připomínku mám hlavně k materiálové kvalitě interiéru a nejen jeho. Oproti zmiňované Felicii (u mne o 11 let starší auto) je vidět a taky slyšet podstatné zhoršení . Například potahové materiály sedaček, vnitřní výplně dveří, materiál palubní desky a z toho slyšitelné povrzávání, lupání, praskání atd. Je vidět, že automobilka (pod dohledem VW) šetří kde se dá a kde je jí to ještě dovoleno. Ale objektivně, když si to srovnám s materiálovým řešením starých a nových typů ostatních automobilek tak to vyjde nastejno!
A ještě k materiálové kvalitě výfuku. Zase srovnání oproti mé předcházející Felicii. Objektivně u Fabie II to není nic moc. Felicia - zadní tlumič výfuku měněn po 5 letech provozu, přední po 9 letech, u Fabie po 1 roce provozu jsem si ho nechal celý vyměnit (nebyl prorezlý naskrz, to určitě pár let vydrží, ale povrchově hotová liška).
Motorově s pohonnou jednotkou HTP 1.2 44 kW jsem spokojený, je pružná a umím jezdit úsporně - zase srovnávám s Felicí 1.3 BMM. Vezl jsem pár řidičů vlastnící např. Fiat Stillo 1.9 JTD, Toyota Corolla benzín 1.6 a byli celkem pozitivně překvapeni.
No a neodpustím si srovnání využitelnosti a praktičnosti zavazadlového prostoru a systému sklápění, popř. vyndávání zadních sedaček opět k Felicii. U Felicie jedna báseň, zde u Fabie k zlosti, i když firemní unifikace podvozkové platformy určitě taktéž snižuje výrobní náklady.
Závady jsem sice našel , ale v globále zatím spokojenost, i s přístupem autorizovaného servisu a prodejce, doufám, že to takto bude pokračovat.