Zavřít recenzi

Škoda Octavia Octavia II, 2.0FSI

“Dobrá koupě, nelituju”
  • Rok výroby: 2005 
  • Typ motoru: 2.0fsi 
  • Stav km při koupi: 50 000 km 
  • Stav km nyní: 110 000 km 
  • Způsob řazení: automat 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 2 roky
  • Průměrná spotřeba: 8,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.4
Dobrý den všem,
i když mám už nějaký motoristický věk, tak se dávám do psaní mého prvního autonázoru.
Moji Octavii jsem pořídil za velmi dobrou cenu, jako část odchodného od mého zaměstnavatele před dvěma lety. Tehdy jsem si mohl vybrat mezi stejně 2 roky starými octaviemi 1.9tdi a 2.0fsi 4x4, obě byly v provedení kombi. Byla pro mě obrovská výhoda, že jsem znal obě auta a hlavně i oba řidiče kteří s nimi jezdili. Čili jasný původ, jasný stav a jasný servis. V tomto jsem měl obrovskou výhodu nejen v ceně, proto jsem se rozhodl koupit.
Vím, že je spousta výpočtů jak velkém ročním náběhu se vyplatí nafta nebo benzin. Já jsem takový mix. Pokud jsem neměl k dispozici firemní vůz, vždycky jsem vlastnil benzín a firemní zase byly bez vyjímky v naftě.
Jsou zastánci nafty stejně tak jako zastánci benzínu, já patřím k těm druhým.
Ještě než začnu psát o mých zkušenostech s benzínovou oktávkou musím napsat o rozdílnosti spotřeb obou motorů (myslím tím 1.9tdi a 2.0fsi). Je výhoda, že jsem stejnou trasu např Praha - Český Krumlov mohl jet v krátkém časovém odstupu s oběma. Ten rozdíl zase není tak tragický. U mě to dělalo tak litr a půl. Možná se budou ozývat zastánci tdi s tím, že jezdí za pět, ale já porovnávám jeden styl jízdy. S naftou jsem jel jednou do Brna za něco málo přes čtyři litry, bylo to sice utrpení, ale chtěl jsem si zkusit, za kolik nejmíň se dá jet.Taky jsem stejnou cestu absolvoval za deset a něco. Prostě každé auto žere podle toho jak má kdo těžkou nohu, jestli u toho přemýšlí a samozřejmě co převažuje, město, dálnice nebo okresky. Čili já říkám, na můj svižnější styl jízdy dělá rozdíl v uvedených motorizacích cca litr a půl.
K mému autu. Nebudu zdlouhavě popisovat oktavii, každý ji zná a každý si na ni vytvořil nějaký názor. Mně se líbí jak exteriér, tak interiér. Já jej beru jako zdařilého pracanta, kde je vše co normální řidič potřebuje. Nemám v tomto směru žádné výtky.
Výbava:
Mám ji v eleganci, jediné co je tam navíc je kontrola tlaku v pneumatikách. Jediné co bych si tam přál je střešní okno. V předchozích autech jsem ho měl a zvyknul jsem si na něj. I když raconální úvaha říká, že ve městě je smrádek, na dálnici to nejde a ostatních cest moc neužiju. Jezdívám i dlouhé trasy přes tisíc kilometrů, ale nejsem z toho auta nějak rozlámaný.
Motor a jízdní vlastnosti:
Jsem s ním jednoznačně sokojený. Je to přesně jako v oficiálních testech, kde píší řadit lze kdykoliv. Kdo se s touto motorizací svezl, potvrdí.
Nejvyšší výkon motoru je 110kW, ale důležitější údaj je, že od 1700 ot/min neklesá momentová křivka pod 180Nm. Po nastartování na volnoběh má motor takový hrubý projev. Poprvé když jsem stál u tohoto nastartovaného auta, tak jsem si říkal, jestli je všechno v pořádku. Jakmile se ale auto rozjede, je klid. Motor je velmi dobře utlumen a na dálnicích je tiché a příjemné svezení.
Jenom je malá daň za čtyřkolku, že jsou lehčí převody, takže na dálniční 130 točím o nějakých 300 otáček víc jako klasická verze. Šestku bych si přál víc do rychla, motor je na to dost silný. Škoda. Udává se, že čtyřkolka má o necelý litr větší spotřebu oproti klasice, ale druhá pravda je, že díky nové generaci Haldex spojky kdy při běžné jízdě se 98% kroutícího momentu jde na předek a zbytek na zadek je to na jízdě při ostřejším průjezdu zatáček nejen za mokra znát. Auto jako by najednou ztvrdne a zpevní. O výhodách v zimě se není třeba rozepisovat.
Ještě k motoru, je zajímavé, že škodovka pouze v motorizaci 110 kW pro verz 4x4 je nastavena na tzv vrstvený provoz fsi. Jinak škodovácké motory jsou nastaveny na režim spalování homogenní směsi. Tím se aspoň trochu smazává vyšší spotřeba čtyřkolky.
Já mám průměrnou spotřebu něco málo přes osm litrů. Je pravda, že po městě moc nejezdím. Např. loňské Chorvatsko jsem jel za 8,2. Jeli jsme tři s plným kufrem.
Auta mě zajímají, ale nejsem žádný znalec. Prostě tento motor víc jako kterýkoliv jiný ocení plynulou, byť rychlou jízdu. To je můj dojem.
S autem jsem měl jediný problém, kdy se mi najednou přepnul motor do nouzového režimu a auto jelo dál padesátkou. Stačilo zastavit, vypnout motor a znovu nastartovat a auto jelo dál jako by se nechumelilo. Bohužel tak po 100 kilometrech se to opakovalo. V servisu mi to během dvou hodin opravili. Jinak musím zaklepat, že jsem měl při koupi šťastnou ruku, dokonce i žárovky na této tolik nehoří jako na předchozí.
Aby to nevypadalo jako nekritická chvála na škodovku, v zadu sedícím to auto připadá příliš tvrdé a nepohodlné. Zkusil jsem a musím jim dát za pravdu každá nerovnost je v zadu daleko víc cítit a D1 raději na zadním sedadle nechci zkusit.
Taky mi vadí jak je během chvilky ušpiněný motor. Předtím jsem vlastlil pětkového bavoráka a tam jsem jej měl po dvouletém provozu jako tady za pár měsíců.
Závěrem chci říct, že nelituji koupi tohoto auta a jsem spokojený i s jeho motorem. Vím, že s naftou bych jezdil za míň, ale neměnil bych. Vím že bych koupil líp vybaveného japonce ale mě se oktávka prostě líbí.
Vám kteří jste si to přečetli přeji jízdu bez nehod.

Závady a opravy na autě

Zatím jednu o které stojí za to psát i když to nebylo nic vážnějšího, jinak mi auto slouží bez problémů.
<
Přejít na standardní verzi stránky »