Zavřít recenzi

Škoda Octavia Octavia Tour, Octavia II

“Vozidlo/a poskytuje kvalitní zpracování, spolehlivost a ekonomické provozní náklady včetně široké sítě servisů. Jedná se tedy určitě o rozumnou volbu. ”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2004 
  • Typ motoru: 2,0 FSI, 1,9 TDi 
  • Stav km při koupi: 3 000 km 
  • Stav km nyní: 60 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 5,6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

9
 
Hodnocení celkem 8.8
V poslední době jsem měl možnost v rámci několika dnů testovat dvě vozidla. Tovární značka Škoda, model Škoda Octavia Tour a Škoda Octavia II. Proč jsem se rozhodl pro tento test? Chtěl jsem skutečně porovnat jaké jsou rozdíly. Octavia Tour je stále v prodeji a tak není od věci malé srovnání. Octavia II je poměrně robustní vůz, ovšem překvapení pro mě bylo málo místa. Skutečně v tomto voze i při posunutí sedačky jsem koleny neustále narážel na plastové části vozu. Nemožnost dostatečně nastavit sedadlo je poměrně nepříjemná. Stejně tak i profil vstupních dveří je o několik cm menší a větším lidem tedy moc neusnadňuje nástup do vozu. Směrovky ve voze jsou v podstatě neslyšné, je to můj subjektivní pocit, ale pro řidiče, kteří jsou zvyklí řídit se akustickým signálem blinkru, se jedná o malou nepříjemnost. Chování vozu na vozovce je velice vyrovnané a na vysoké úrovni, vůz v zatáčce perfektně drží stopu. Ovšem vůz poskytuje velice komfortní chování v městské zástavbě a nutno dodat, že tlumiče odvádějí na českých vozovkách znamenitou práci. Ovšem, co se týče řízení vozu, tak citlivost posilovače řízení je dle mého názoru přehnaná. Spotřeba 4,5l/100km je velice příjemná a vzhledem k celkovému výkonu vozu se jedná určitě o správnou volbu. Prostor pro zavazadla je tradičně chloubou tohoto vozu a netřeba se zmiňovat dále.
Octavia Tour, vozidlo které trhá všechny rekordy napříč světem. První pocit, který jsem zaregistroval, když jsem přesedl do této Octavie, byl velký prostor a chování vozu. Octavia Tour (dále jen OT) vás příjemně překvapí prostorem u řidiče, taktéž řízení vozu vám dá pocit, že řídíte Limuzínu větších rozměrů. Jiným slovem okamžitě víte, že nesedíte ve Fabii. Vůz je koncipován na rychlou jízdu po dálnici, ovšem ve městě se chová spíše komfortním způsobem a nedá se moc pokukovat po sportovní jízdě. Oproti O II si musí řidič přivyknout na větší hlučnost motoru i tuhé řízení, rozdíl ovšem není v rozměrech, které můžou znamenat problémy. OT je stále vozem, který poskytuje rozumnou kvalitu za rozumné peníze. Pokud se někdo rozhoduje mezi vozy Octavia Tour a Octavia II dostane v obou případech kvalitu. Nutno však dodat, že pokud se jedná o Octavii Tour, tak pořizovat vůz v základní výbavě není zrovna chytré. Vzhledem k tomu, že kvalitu tohoto modelu tvoří právě silná výbava. OT je model který, jak jsem se dozvěděl od automechanika, má tzv. vychytané mouchy. Jedná se o modelovou řadu, která vyniká spolehlivostí. Stejně tak servis a náhradní díly jsou podstatně levnější než na OII. Octavia II má ostře řezané rysy karoserie oproti Octavii Tour, která je spíše elegantnější a jsou vidět spíše hladké a zaoblené křivky vozu. Ale vkus je věcí individuální. Na závěr se chci lehce dotknout faceliftu "Nové Octavie". Samotné nové díly jsou skutečně povedené. Ovšem dle mého názoru se na Octavii II nehodí. Pokud se podívám na vůz v jeho původní variantě, vidím ostré křivky vozu. Faceliftem se tyto křivky mění v zaoblené tvary což působí jako pěst na oko. Napadá mě jako byl vůz po autonehodě a mechanik omylem vyměnil masku a spoilery z jiného vozu. Každopádně závěrem platí, že Octavie je kvalitní vůz, který poskytne řidiči komfort a spolehlivost včetně užitných vlastností a ekonomiky provozu versus výkonu.

Závady a opravy na autě

U obou vozů, které jsem měl možnost otestovat, se neprojevují žádné závažné poruchy. Či konstrukční nedostatky.
<
Přejít na standardní verzi stránky »