Zavřít recenzi

Peugeot 206

“Příjemné překvapení od Francouzů.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2001 
  • Typ motoru: 2.0 HDI 
  • Stav km při koupi: 180 000 km 
  • Stav km nyní: 192 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

2
 

Jízdní vlastnosti

4
 

Komfort

2
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 2.8
Peugeot byl pro mne příjemné překvapení co se týká zpracování. Určitě bych vzhledem k určité rozporuplnosti Francouzské techniky nehádal tak dobrý stav auta. Motor 2.0 HDI je skvělý, opravdu je to tak, Francouzi nekecaj. Výkon 66 kW není papírově nic moc, ale s tímhle malým autem to dělá divy, po přesedlání z Alhambry (taky 2 litrový turbodiesel, ale TDI 81 kW) je problém udržet se v rychlostních limitech. Prostě jede to skvěle. Klimatizace je automatická, perfektní, zamlžená skla během pěti vteřin čistá. Řazení je "měkčí" než např. na Alhambře, ale příjdě mi trochu jistější - u Alhambry někdy vyžaduje řazení 1. a 3. stupně trochu soustředění. Auto má trošku tvrdší řízení než Alhambra, řekl bych méně citlivé, to chce ale vyzkoušet, vytknout se tomu nic nedá. 206ka je také citlivější na boční vítr a rázy od kamionů a podobně než Alhambra, asi je to dáno "hmotností" auta. Tento model 206ky je 3-dvéřový, místa je zde dost pro řidiče a pasažéra, dozadu se vejdou tak malé děti, dospělého bych tam skládat nechtěl. Kufr odpovídá zhruba Fabii. Dobře je vyřešené polohování sedadel, přístup do motoru OK, spojka OK, prostě auto je tak nějak bez problemu.

Tak a teď výtky: při startování motor více zaklepe autem, než jak jsem zvyklý u TDI - možná je to dáno hmotností auta, možná už jsou na odchodu silenbloky. Uvidíme na podzim při servisu. Dále: při studeném motoru jakoby docházelo ke kolísání napětí v síti - např. žárovka v kabině mírně pohasíná, po zahřátí to zmizí. Možná alternátor už je unavený. Po nastartování jde asi tak 3 vteriny z vyfuku pekelne dieslovej smrad, snad horší než u Alhambry :-) pak je to zase naopak lepší a rozhodně 206ka HDI není žádný sazomet, oproti TDI (i kdyz by bylo ferovejsi srovnavat HDI a TDI PDčko a ne stare TDI AFN). Displej radia, hodin, teploty atd. uorostred palubni desky je neviditelny, citelny je jen v noci!

Motor papá kolem 5 litru nafty. Olej 10W40, nežere, dobrý. Pneu normální, žádné nízké, široké atd..

Shrnutí na závěr: takhle na první dojem bych považoval auto za srovnatelné s vozy VW, které jsem vždy považoval za standard kvality. Francouzi mne odrazovali špatnými dojmy z Renaultu, Peugeot/Citroen bych teď bral v úvahu při výběru auta, HDI jsou opravdu super. Postupně doplním, pokud by se na autu něco vyskytlo.

Závady a opravy na autě

Bezporuchové auto, zatím. Tady v ČR s ním mám(e) najeto teprve cca 12000 km, nicméně ve Francii s ním jezdila příbuzná, která ho koupila nové, tudíž má známou historii. Jediné co je na autu za problém jsou různé ťukance a škrábance. Auto bylo od roku 2001 v denním provozu na dojíždění do práce, ale vzhledem k tomu, že to bylo v Nice, kde se silnice nesoli :-) tak koroze je pouze v místě škrábanců na karoserii (to se musí nechat opravit, protože Česká zima udělala svoje).
<
Přejít na standardní verzi stránky »