Zavřít recenzi

Citroën C1 1.0 VVT-i

“Super mini”
  • Rok výroby: 2006 
  • Typ motoru: 1.0 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 43 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 5,2 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 9.0
Kolínský nákupní košík jsem si koupil po zvážení všech pro a proti. Potřeboval jsem auto zejména pro sebe, a aby občas zastoupilo i naše rodinné auto. Záleželo mi v první řadě na spotřebě, kvalitě a bezpečnosti. Prolezl jsem různá auta, vyzkoušel je na zkušebních jízdách a jednoznačně zvítězil C1. Zprvu jsem se lekl malého kufru (i když Picanto nemělo o moc větší), ale po úvaze kolikrát do roka ho budu potřebovat, jsem to přešel.
Po usednutí za volant jsem nevěřil, že se jedná o mini. Prostoru je tam na danou třídu nadbytek, apokud vylezu a sednu si za sebe, tak také bez problémů (měřím 176).
Sedačky nejsou nijak sportovně tvarované, trochu mi vadí nemožnost seřizovat opěrky hlav, ale sedí se v nich pohodlně i při delší jízdě.
Podvozek je naladěn tvrdě, vůz má jisté jízdní vlastnosti.Brzdy mají jemný nástup, ale jsou bohatě dimenzované (přední s vnitřním chlazením) a ABS reaguje dost aktivně.
Motor je nejsilnější stránkou tohoto vozu. Dobře táhne odspodu až na maximum 6000 ot/min., což však využiji jen při opravdu nutné akceleraci (předjíždění na krátkém úseku, do kopce apod), protože motor je pružný a má dostatečnou sílu i ve středních otáčkách. Není problém jet na dvojku 100, ale také na pětku 50, bez cukání a protestů, po přidání motor zrychluje.
Převod jsou zvoleny vzhledem k pružnosti motoru dlouhé, takže není třeba neustále řadit, jako u jiných maloobjemových motorů.
Spotřeba se pohybuje v průměru okolo 5,2 litru aři jízdě za všech podmínek. Při jízdě po dálnici tempem cca 150-170 km/h vystoupá spotřeba na 6 litrů.
Plasty v interiéru jsou tvrdé, ale přesto kvalitní. Nic nevrže ani neskřípe a neklepe.
Nástup topení je poněkud delší, potom ale topí jako sauna.
Celkově jsem s vozem spokojen, byl sice dražší než jiná (zejména korejská) mini, ale je s nimi nesrovnatelný v kvalitě a bezpečnosti. Jsem s ním spokojen.

Závady a opravy na autě

Nemělo a nemá
<
Přejít na standardní verzi stránky »