Zavřít recenzi

Škoda Octavia Škoda Octavia Combi 4x4 TDI-PD

“Spokojenost :-)”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 2006 
  • Typ motoru: 1,9 TDI-PD 
  • Stav km při koupi: 1 km 
  • Stav km nyní: 88 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 4 roky
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 7.4
V této recenzi popíšeme život Octavie II Combi 4x4 TDI-PD 77 kW. Auto bylo koupeno zcela nové, ve výbavě Elegance. Ve výbavě schází ve výbavě je tempomat, kožené sedačky, vyhřívání a navigace. Takže výbava obsahuje xenony, sportovní sedačky, spoustu praktických přihrádek, pohon 4x4, rádio s CD přehrávačem a 8 reproduktorů, ovládání zrcátek a oken v elektrice, sportovní 3 ramenný volant, čelní, boční, hlavové a okenní airbagy, černou metalízu, litá 16-ti palcová kola, ESP.

Exteriér:
Octavia II Combi v černé metalíze má jednoduše střižený design, který je účelný a praktický. Má lehce sportovní vzhled, který je podtržen litými šestnácti palcovými koly. Auto je na pohled líbivé, černá barva auto opticky zmenšuje.

Interiér:
Všechny ovládací prvky jsou intuitivně rozmístěny, odpadá hledání ovladačů, hlavně rádio dostalo mnohem lepší display a přehlednější grafiku oproti starší verzi. Vnitřní prostor by ovšem zasloužil drobné zvětšení i na úkor zavazadlového prostoru, který je opravdu objemný a snadno přístupný. Pokud by bylo místa pro zavazadla málo, je možné sklopit opěradla sedaček do roviny, vzniklá plocha je obrovská. Co se týče sedadel, jsou tvrdší, poskytují výbornou oporu a ani po delší jízdě Vás nebudou bolet záda. Plasty použité v interiéru jsou měkké a příjemné na dotek, ani po 88.000 km nic nevrže, neskřípe, interiér je velmi zachovalý.

Motor:
Asi nejkontroverznější část celého vozu. 1,9 TDI-PD je na tento model Octavie prostě málo. Po záběhu se otec rozhodl, že nechá motor chipnout na větší výkon, tato investice se oplatila. Auto mnohem ochotněji zrychluje, nevýhodou je výrazný turboefekt, nebo-li od 1000 - 1500 rpm se skoro nic neděje, motor má velice "sprostý" projev, není divu, takhle nekřesťansky podtáčet motor :-), v 1800 rpm začíná ožívat od dvou tisíc přichází nakopnutí turbodmychadlem a motor táhne do cca. 4000 rpm, za 4300 rpm nemá smysl motor točit. V otáčkách kolem 2000 budete jezdit efektivně a úsporně, v těchto otáčkách je i nejnižší spotřeba paliva. Průměrně se jezdí za 6.5 - 7,5 l/100 km, pokud se často využívá motor naplno, není problém "vykouzlit" na počítači spotřebu i přes 10 l/100 km, nejnižší dosažený průměrná spotřeba byla cestou z Karlova pod Pradědem do Opavy, spotřeba 3,9 l/ 100 km, jede se hodně z kopce :-). Co se týká převodovky, dráhy jsou přesné, chod řadící páky klade optimální odpor.

Pohon 4x4:
O výhodách a nevýhodách mezinápravové spojky haldex bylo napsáno již mnoho. Výhody: nižší spotřeba paliva v době, kdy není nutný 4x4 pohon, elektronicky řízená, uživatel nemůže do činnosti zasahovat - těžko říct zda je to výhoda či nevýhoda, jak pro koho. Nevýhody: pokud Vám v zatáčce auto ujede, tak je zpočátku nedotáčivé, pod plynem je naopak velice přetáčivé, velice často Octavii krotí ESP. Na parkovišti pokrytém sněhem a ledem se dají s tímto pohonem vytvořit efektivní drifty, stačí vypnout ESP, auto poslat do smyku buď přes ruční brzdu a potom již korigovat přetáčivost plynem, čím víc, tím nižší rádius. Pokud by bylo plocha větší, stačí nechat ujet záď plynem :-). Z kopců auto strach nemá, vyjede toho opravdu hodně, na sjíždění kopce je vhodný 1. převodový stupeň, který je velice krátký a auto plynule brzdí i z velmi prudkého kopce, neocenitelné v zimě :-).

Závady:
Octavia II je velmi kvalitně zpracovaná, za 88.000 km se na autě nevyskytla závažnější závada až na baterii, která se odporoučela z ničeho nic. Jinak si celou dobu vystačila se servisními prohlídkami a výměnami spotřebních věcí - provozní kapaliny, brzdové destičky.

Hodnocení:
Octavia II je výborné rodinné auto, které se nazalekne zasněžené silnice, či kopce déky pohonu 4x4. Na delší cesty si budete pochvalovat pohodlná sedadla, příjemně nastavený podvozek a vepředu dostatek prostoru, nicméně více místa vzadu by nebylo na škodu. Kdo chce svižnější svezení, bude muset zvolit silnější motor nebo chiptuning. Nevýhodou tohoto modelu je vysoký zájem zlodějů.

Závady a opravy na autě

71.000 km - výměna baterie
83.000 km - výměna manžety poloosy
<
Přejít na standardní verzi stránky »