Zavřít recenzi

Opel Astra Astra G

“Velice příjemné a uživatelsky přívětivé auto.”
  • Rok výroby: 1999 
  • Typ motoru: 1.6 16V 
  • Stav km při koupi: 97 500 km 
  • Stav km nyní: 116 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 6 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6,8 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

7
 
Hodnocení celkem 8.4
Astra G je velmi příjemné auto. Jeho komfortní podvozek dovoluje řidiči i poměrně svižné svezení. Pravdou je, že u své Astry mám sportovní prožiny, snížený podvozek a sportovní výfuk, což se velmi pozitivně odrazilo na spotřebě paliva, která se i v dnešních studených dnech pohybuje max do 7l/100km. A to rozodně nejezdím na spotřebu. Trávím cca 20% jízdy ve městě, 30% mimo obec a 50% na dálnici, kde se snažím jezdit tachometrových 130 až 140km/h.

Jelikož mám rodinu, jezdím po většinou plně obsazen plus bagáž v podobě plného kufru. Proto si myslím, že spotřeba v mém případě je víc než dobrá.

Co mě trochu na mém autu mrzí, je absence jakéhokoliv seřízení volantu. Auto bylo zakoupeno v německu a tudíž těžko hodnotit jednotlivé výbavy. Zkrátka priorita asi tenkrát byla bezpečnost v podobě ABS a 4 Airbagů. Jinak má auto přední skla i zrcátka v elektrice.

Co mi trochu vadí je poměrně nepřesné řazení. I když na druhou stranu musím konstatovat, že při delší jízdě mám dojem, že se řazení zpřesňuje. Ale třeba je to jenom tím, že si člověk zvykne. V každém případě mě to u Oplu překvapilo.

Co se týče srdce celého auta, tedy motoru. Už jsem něco naznačil výše. Spotřeba benzínu i oleje v pořádku a jeho síla mi více než dostačuje. V porovnání s Kia Ceed 1.6 je jasná převaha ve prospěch Kia, ale na druhou stranu se jedna o vozy vzdálené konstrukčně dvě generace. A spotřeba, i když mám kombík, mluví ve prospěch Astry cca o 0,5l/100km.

Co se týče vnitřního prostoru, pak mám výhrady akorát k místu pro kolena na zadních sedadlech. Jinak se mi líbí design vozu, který v mém případě v černé barvě vypadá opravdu dobře. Lak je i po skoro 10 letech jako nový. Určitě svou zásluhu na tom má předchozí majitel, který se o auto dobře staral.

Tož tak. Nevím, jestli jsem uvedl všechno, co by případného čtenáře mohlo zajímat. Doufám, že ano. pro případ, že by snad ne, rád zodpovím případné dotazy v komentářích.

Závady a opravy na autě

Ihned po koupi jsem musel koupit novou baterku. Byla tam ještě původní cca 8 roků stará. Ale to se nedá brát jako porucha, s tím jsem to kupoval.

Jediná vážná porucha se týká alternátoru. Nejprve asi při 104tis km začal hučet. Výměn ložiska cca 1300kč. Nakonec minulý týden odešel alernátor úplně, následoval odtah a výměna za nový bez papírů za 4500kč i s prací. Doufám, že bude fungovat...(zaklepáno do dřeva) :)

Dále pak mám pocit, že posilovač učinkuje víc při točení na levou stranu než na pravou. V servise Opel mi k tomu řekli, že je to možné, ale konkrétně nic bližšího. Není to nic vážného a člověk si toho skoro nevšimne, pokud s autem nejede víc jak 140km/h, kdy auto začíná trochu točit do leva. Ale jen opravdu nepatrně. Kontrola geometrie proběhla a tou to není. Gumy jsou taky správně nahuštěny.

Další, tentokrát dle mého názoru již malá porucha, se týká 5. dveří, která na nerovnosti klepou. V servisu Opel mi sdělili, že jsou ůdajně vychozené či snad prasklé panty. Známý soustružník mi nabídl pomoc, tak uvidím, pak kdyžtak doplním v komentářích.

Spotřeba oleje, která jistě každého, kdo vlastní Astru G 1.6 16V zajímá, je cca 0,1l/1000km, takže v mezích udávaných výrobcem. Spokojenost. Jezdím na Castrol 10W40.

Před zahřátím vozu se ozývají pazvuky s palubní desky.
<
Přejít na standardní verzi stránky »