Zavřít recenzi

Opel Vectra B

“Do roku 1999 nespolehlivá kráska.”
  • Rok výroby: 1996 
  • Typ motoru: 1,6 16v 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 140 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 10 let
  • Průměrná spotřeba: 7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

2
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

5
 
Hodnocení celkem 5.6
Vůz rodičů. Vozidlo bylo užíváno pro rodinné účely. Příležitostné výlety, vždy slušná jízda, žádné honění. Navzdory tomu se auto, hlavně jeho funkční části, po 100tis. km začaly rozpadat pod rukama. Od cca 110tis. km to hltalo olej 0,5L/100km. (značková polosynt. 10W-40) ale to mu bylo málo. Pořizovací cena 600000 Kč v roce 1996 se změnila na prodejní 50000 Kč v roce 2007.

Z počátku úžasné auto. Jízdní vlastnosti perfektní. Sedělo na cestě jako přibité, Pružnost žádný zázrak - 100 koní bylo na tu hmotnost pro toto auto se 4 osobami uvnitř holým základem. Dlouhá pětka nebyla na akceleraci, ale na dlouhé cesty úžasně ovlivnila spotřebu. Jízda po dálnici z Ostravy do Prahy a zpět v průměru 6L/100km naturalu v plném obsazení při rychlosti na dálnici kolem 120km/h. Rekord Ostrava - Olomouc 5,5 litrů benzínu (1 osoba, po dálnici 100 - 110km/h. 4 roky stáří vozu)

Techničák udával max. rychlost 187km/h. V německu ve dvou lidech ve 3 letech stáří vozu se rafika rychloměru vyšplhala na rovince lehce nad 200km/h. Tzn. dosáhli jsme udávaného maxima (tolerance měřidla).

Z perfektního, krásného auta se však po 6 letech vyklubal vysavač peněženky a nespolehlivá plečka která začala žrát i trávu podél cesty.

S odstupem času jsem se dočetl v jednom článku, že Opel přiznal zásadní chyby při výrobě právě motoru 1,6 16V, kterou odstranili až v roce 1998. Psali, že v Astrách G od r. 1998 už to není, ale já jsem se v tom trochu šťoural, a zjistil jsem, že tyto typy motorů se montovaly do Vectry i Astry ještě skoro celý r. 1999 až do února 2000. Možná jen stejný typ už s použitím kvalitních materiálů, ale kdo se zaručí? Jelikož si chci pro svou vlastní rodinu pořídit Astru G kombi, budu hledat raději od r. 2001.
Se značkou jsem spokojen. Líbí se mi jejich vozy, jejich design, kvalita interiéru a jízdních vlastností, ale vyhnu se těm z 90 let min. stol.

Kdo uvažujete o Vectře B, kupujte jen poslední dva roky výroby pokud je chcete spolehlivé pro rodinné účely aby 10 let vydržely. Kdo se chcete předvést, vydovádět a pak vyhodit, stačí vám ty starší, které seženete do 60tis Kč.

Závady a opravy na autě

Tlumiče hned 2x za ujetých 140tis.km.

Po ujetí každých 50tis.km silné klepání v obou nápravách.

2x porouchaný ARG či AGR ventil - nevím jak je ta zkratka správně. Poprvé po 90tis.km, značková výměna, opět se porouchal ve 125tis. km.

50 tis.km - porucha centrálu - přetrhané kabely vedoucí k víku zavazadlového prostoru. Oprava doma. Nastavil jsem délku kabeláže, oproti výrobci jsem je ukotvil tak, aby se tolik neohýbali při zvedání víka zavazadelníku.

Ve 120tis. km se totálně zbortil motor. Nevím jak lépe to popsat. Nové ventily, nové zdvihátka, nové těsnění válců. Oprava ve značkovém nepřipadala z fin. důvodu v úvahu, takže originál díly ale v neznačkovém servise - to vše přišlo na necelých 40000tis Kč.

Stačilo ujet dalších 10tis. km a opět nové kroužky kolem válců. Originál Opel praskly na 2 válcích - zadřený motor.

Koroze lemů blatníků, dveří - jakoby chtěla dohnat naše felicie.

<
Přejít na standardní verzi stránky »