Hodnocení a zkušenosti s autem
Dobrý den,
chtěl bych vám podat objektivní recenzi na Renault clio (aneta);motor 1, 2 16V 75K benzín.
Kritéria pro nákup:druhé auto v rodině pro manželku do kopcovitého města v určitých případech pro 4 člennou rodinu. S poměrně velkým zavazadlovým prostorem, aby se do něj vešel složený kočárek a popřípadě další věci.
Vzhled:po všech peripetiích nám na vždy do oka padl právě tento tip. Jeho neotřelý a nadčasový vzhled uvnitř i zvenku nás uchvátil a ještě vice nás nadchla cena v té době 309000 kč i s metalízou a prostornost vozu , dělenými sedačkami a mlhovkami.
Výbava: podtip Aneta znamenal kožený volant, koženou rukojeť řadící páky, man. klima, přední okna v elektrice, zadní stěrač aktivní při zařazení zpátečky, automatické rozsvícení světel, palubní počítač, obroučky kolem budíků a páky laděné do stříbrné barvy, sedačky laděné s modrým vzorem a modré lišty v čele palubní desky, 4x airbag u spolujezdce vypínatelný. Polohované sedadlo řidiče.
Motor:jelikož jsem "dieslař" , tak jsem měl ze začátku s rozjezdy a polohou spojky problémy. Na to, že auto váží kolem 1200 kg jsou schopnosti motoru dostatečné, horší je to když se auto naplní třeba i 5lidmi, pak motor do kopce skomírá a trápí se. Na rovinně velmi rychle oživne hlavně nad 3000 otáček, hlučnost motoru je dobrá, ale ve vyšších otáčkách se samozřejmě začíná silně projevovat i v interiéru. Toto platí i v mrazech kolem -20°C, které jsme zde letos zažily, ale pravda je že ty mrazy mohly být příčinou toho přeskočeného rozvodového řemen o 3zuby Jízda v kopcovitém městě cca úseky 5-10km kolem 9L ;po dálnici při 130km/h 7, 1L;mimo město při 90km/h cca6, 5L. Jen jednou jsem se dostal na 6, 1 a to jsem jel jak důchodce. Tato spotřeba mě trochu zklamala, ale kdo je měšťák tak to pochopí. V ostatních recenzích jsem četl daleko menší spotřeby, ale v tom městě jim nevěřím. Spotřeba konzultována se servisem a prý je to normální a chodí si jim tam stěžovat lidé i s 10L spotřebou ve městě.
interiér:je velmi pohodlný a příjemný, díky koženému volantu , rukojeti řadící páky a specificky laděnému interiéru do „stříbrnomodra“ se v tomto autě cítím jak ve vyšší třídě, U řidiče mi vadí středový panel-jsem vysoký 183cm a roh středového panelu mě nepříjemně občas dloubne do kolena. Jinak se za volant vejdu velmi pohodlně. Sedačky jsou příjemné, akorát lidi s větším pozadím :-) mohou mít při delší jízdě problémy s bočním tvarem sedáku, který je na rozteč poměrně uzký. Někdy máme pocit s manželkou jako by jsme neseděly směrem k volantu přímo, ale trochu bokem. Tento pocit může být ovšem subjektivní. V interiéru se cítím bezpečně a pocit z malého auta, který převládal v minulost ve starších vozech nižší třídy, že člověk sedí jen za hubenými plechy a kolem něj nic , je pryč. Pak je tu ta nešťastně řešená přihrádka u splojezdce, která je tak velká, že například rádiový panel či cokoliv jiného nemáte bez pořádného překlonu od strany řidiče šanci nahmatat.
Karosérie:je hodně bytelná a za předními nárazníky je cca 10cm silná nárazová zóna s příčníky, která mě velmi příjemně překvapila, boční sloupky jsou též silné. Přední boční blátníky v plastu(klasika). Trochu mi při mytí auta vadí dost velké dutiny kolem všech dveří i pátých do kterých se hlavně z jara dostává neskutečné množství bordelu a prachu a musejí se ručně vytírat.
Jízdní vlastnosti: jsou díky širokým rozvorům výborné a při testech smyku na zasněžené parkovišti nebylo snadné auto otočit do hodin. Vyhovuje mi i posilovač řízení a to i při vyšších rychlostech o kterém se píše, že je moc lehký.
Brzdy:díky tomu, že jezdím v jiných autech, tak je velmi těžké odhadnout nástup brzd u clia. Jsou velmi účinné a kolikrát jsem byl rád, že jsem byl připoután :-).
Spolehlivost:u tohoto bodu bych se chtěl pozastavit. Auto je samozřejmě spolehlivé a nikdy nás nenechalo ve „štichu“, ale zřejmě máme štěstí na nějaký horší kousek. Tím myslím již zmiňované poruchy , které jsou řešené v rámci reklamací velmi úspěšně a spolehlivě. Když to vezmu po pořadě. Zkušenost s klimatizací u takto slabého motoru jsem neměl a dost mě nepříjemně překvapilo když jsem ji v létě zapnul. To že se zvednou otáčky motoru na volnoběhu je pochopitelné, ale že motor změní až tak markantním způsobem charakteristiku zvuku na kterou si po čase zvyknete mě vylekalo a „skákl“ jsem s tím do servisu. Závěr vše normální :-(. Tuto zimu se mi vybila baterka , ale je to pochopitelné , protože bylo -20°C a auto se ve městě po krátkých úsecích moc nedobíjí a ještě k tomu tam je GPS hlídání. Hlavní porucha, kterou mi Renault nechtěl uznat, bylo přetočení rozvodového řemene o 3zuby a lehké potkání ventilů, ketré se museli také vyměnit. Na řemenu nic nebylo prý vidět a řemenice se nepřetočila. Auto nebylo roztlačováno , prostě nic. Naštěstí reklamace proběhla i s náhradním autem a to vše v režii komise z automobilky. Teď řeším kolísání otáček na volnoběhu při zahřátém motoru a opakované skomírání elektroniky a zase rozeběhnutí cca. v sekundových intervalech(světel, větráku atd. ) ve čtvrtek jde autí do servisu, tak dám vědět, když bude čas.
Závěrem bych chtěl říci, že toto auto určitě mohu doporučit. Určitě bych teď volil silnější agregát. To zvlášť kdybych bral kombi a to aspoň 1, 2TCE a ty ceny jsou teď tak příjemně nízko :-(. Autem máme najezděno jen 4000km, ale tyto poznatky jsou objektivní a stojím si za nimi.