Zavřít recenzi

Škoda Fabia II. Combi 51KW Ambiente

“Jsem rád, že jsem se rouhodl pro FII”
  • Rok výroby: 2008 
  • Typ motoru: 1198 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 12 600 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 11 měs.
  • Průměrná spotřeba: 6 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

8
 
Hodnocení celkem 8.0
Vozidlo zakoupené v květnu 2008 jako nové, po předchozím několikaměsíčním hledání. Chtěl jsem auto - kombíka, do 400.000 Kč, ne v základu a s klimatizací. V zimě se nám rozrostla rodina, proto hlavním kritériem nebyla šířka, výkon, barva, vzhled ap., ale velikost místa na zadních sedačkách, velikost kufru, aby se vešel kočárek bez skládání. Do užšího výběru postoupila Fabia II, Renault Megane Gr., Kia Cee´d SW a Chevrolet Lacetti. Vyhrála Fabia, určitě není nejhezčí, ale vyhrála díky místu vzadu (60-85 cm), velikosti kufru (480/1460l), variabilnosti výbavy, kvality zpracování a také díky pojaté nedůvěře vůči ostatním finalistům a to také na základě těchto stránek. Renault měl tehdy na svůj typ obrovskou slevu 120.000,- Kč, Kia je strašně krásná, velká, ale moc ji stejně jako R.M.G. majitelé nechválili. Těch nedostatků bylo tehdy strašně moc. Chevrolet nepřesvědčil skoro v ničem. Škoda vyhrála a získala mou důvěru. Posměšky na vzhled a zejména tříválcovou motorizaci mě míjí (neříkám, že z nich mám radost). Auto nemám na chlubení, či lov žen. Jezdím vetšínou sám, občas já a manželka vzadu + autosedačka s prckem. Jsme normální rodina a nepotřebujem (zatím) více. Důležitá je spolehlivost a ta zatím vychází. Motor 51 KW nám plně dostačuje. Měl jsem v plánu 1,4 16 V a v salónu mě dali možnost porovnat na silnici oba motory a bylo rozhodnuto (těch 30 tisíc navíc by byly, pro mě, vyhozené peníze). Mé auto (alespoň co bude u mě) nebude jezdit dálky, ani po dálnici. V létě dlouhodobá spotřeba 5,9 l, v zimě 6,2 l. V práci máme Octavii II r.v. 9/08 1,6 a spotřeba 10 litrů a to je sakra rozdíl. Porovnám místo vzadu + cca 5 cm, sedačky všude stejné, šířka uvnitř v loktech cca + 5 cm (čerpám z Auto.cz). Octavia C. ve výbavě, co mám na Fabii by stála 600.000 a to je rozdíl 230.000 (čerpám z konfigurátoru Škoda Auto). Pro mě nepodstatné rozdíly za statisíce. (Octavia je samozřejmě strašně krásné auto- minimálně proti Fabii II). Vím, že sympatie Fabie II na tomto fóru, to je čistá nula, ale věřte že u mě vítězí praktičnost nad krásou. Auto nejede 200, nemá stovku pod 10, není nejhezčí (řečeno diplopmaticky), ale splní svůj účel a hlavně je moje (naše), je spolehlivé (zatím), nikdo se za ním asi neotočí (no a co?), ale já nemůžu na něho říci křivé slovo. Tak a teď se do mě můžete pustit :-)

Závady a opravy na autě

Porucha ani drobná závada naštěstí žádná. Ani žárovička nepraskla. Cvrčka neznám. Olej nedolívaný ani kapka, chladící kapalina ani kapka. Dosud nebyl sebemenší problém. Teď jsem si vzpomněl, že jsem na podzim kupoval gumovou krytku zezadu předního světla za 90,- Kč - jsem ji asi někde vytratil.
<
Přejít na standardní verzi stránky »