Renault R25 GTX
“Komfort na úkor spolehlivosti”
- Rok výroby: 1987
- Typ motoru: 2.2i
- Stav km při koupi: 189 000 km
- Stav km nyní: 199 000 km
- Způsob řazení: manuál
- Průměrná spotřeba: 9 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Je to komfortní loď a svezení v ní je zážitkem. Je fajn, že se o ní člověk nemusí, vzhledem k jejímu stáří až tak bát, ale ta spolehlivost by mohla být lepší.
Závady a opravy na autě
Je to velké, velmi komfortní auto. Velikost interiéru, měkké sedačky a podvozek umocňují pocit pojízdného obýváku a celková velikost vozidla dodává pocit bezpečí při jízdě. Nicméně, pokud jde o spolehlivost, už to taková sláva není.
Během půlročního provozu při najetí 10.000,- km jsem vyměnil pakny v zadních brzdách, přední tlumiče, tři části výfuku, svíčky a pro jistotu i rozvodový řemen a kladky. Nicméně, se projevilo, že jsem koupil auto s přidřeným motorem a protože, když jsem se naučil se s touto lodí vejít na silnici, jsem s ním začal jezdit poměrně svižně, stav motoru se začal rychle zhoršovat. Při konzultaci se servismanem jsem se dověděl, že když budu jezdit šetrně, možná ten motor zvládne najet ještě tak 10.000,-km. Pak bude na vyhození. Tedy, když to dobře dopadne, po 20.000,- najetých kilometrech výměna motoru. Tak nevím, mám prostě pech, nebo jsou tyhle motory na to náchylné, že se zadřou? jestli o tom něco víte, uvítám názor. Stejné motory 2.2i se montují kromě R25 i do Espace a snad i do jiných typů.