Zavřít recenzi

Škoda Octavia 1.6 HB, Ambiente

“dobré auto, mizerný servis”
  • Rok výroby: 2002 
  • Typ motoru: 1.6 i , 102k 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 70 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 7 let
  • Průměrná spotřeba: 7.7 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

6
 
Hodnocení celkem 7.2
Auto jsem kupoval v roce 02. V té době jsme byl ještě skalním škodovkářem a tak volba po té co jsem přišel o feldu byla jasná.
Motor - 1.6 MPI, jedná se o celohliníkový VW motor, ze kterého inženýři vydolovali "modernizací" 74kW verze ještě cca dva koníky. Takže celkem 102, což byl ve své době papírově pěkný výkon, ale v praxi jsou ty kobylky takové udýchané. Motoru se odspoda moc nechce - rozjezdy jsou trochu utrpením, zrychlování z nízkých otáček rovněž, ve vyšších otáčkách je živý dost. Zkrátka je to podčtvercová konstrukce a ta se musí točit a nebo si tento motor dovedu představit v lehčím autě. Každopádně, když se točí, je hodnota zrychlení i maximální rychlosti udávaná výrobcem pravdivá. Spotřeba dle palubáku je 7.7 l/100. Možná řádky výše vyzněly kriticky, takže musím konstatovat, že pro můj styl jízdy mi vyhovuje.Jakmile to šlo, dal jsem vale tzv. longlife olejům a přešel na běžné cykly výměn a oleje.
V 25tis. se rozsvítil piktogram motoru. Na diagnostice jsem zjistil nefunkční lambdu za katalyzátorem (auto má dvě). Shodou okolností mi známý poradil, že se jedná o nějakou závadu uznávanou jako konstrukční - a skutečně platil jsem pouze cca 120 Kč za práci.
Převodovka: řadí přesně, neměl jsem problémy. Každopádně tento typ převodovky údajně trpí na konstrukční vadu, kdy především při hrubším zacházení dochází k totální destrukci, prodření obalu a ztrátě olejové náplně. V mém okolí jednu takovou oktávku znám - stejná motorizace a závada se projevila v 90tis., takže to bude asi pravda.
Podvozek: vzhledem k tomu co jsem zažil s geometrií, je z mého pohledu podvozek nejslabší článek mého auta. Zhruba při 7 tis. km jsem zjistil sjeté okraje předních pneu, dále jsem zaznamenal zhoršující se tendenci táhnutí doprava. Byla kontrolována sbíhavost a nebyla nalezena závada, dále servis přišel s teorií, že se jedná o vadu tlumiče, kontrola tlumičů ukázala akorát to, že účinnost zadních tlumičů byla tle testu 50% - což mi při proběhu 7 tisíc km přišlo trochu málo a začal jsem být jízlivý. Po dvou měsících různých "testů" - auto strávilo během této doby 3 týdny v autorizovaném servise mi bylo doporučeno, abych si koupil kvalitnější pneu, že automobilka údajně dává hrozný shity - ano tohle vám řeknou do očí v autorizovaném servise Škoda. Dále mi byla předložena faktura na cca 4000 kč (auto mělo 8 měsíců), protože závady pneu prý záruka nepokrývá. V tuto chvíli jsem přestal být jízlivý a místo toho jsem se přestal ovládat. Důsledkem bylo to, že majitel autosalónu, který patrně ze zvědavosti vsunul do místnosti svůj oprsklý obličej nakonec stornoval fakturu přislíbil přispět na ty kvalitnější pneu a požádal mě, abych příště směroval svoje přání přímo na něj, protože se mne jeho zaměstnanci prý bojí. Zcela neprozřetelně jsem se závěrečnou svojí řečí zřekl jeho nabídky a odešel s hlavou hrdě vztyčenou. Geometrii jsem nechal seřídit v jedné garážové dílně za kč 400. Výsledek byl překvapivý: zadní náprava nebyla s přední v ose o 2.5mm - dle mého zjevná výrobní vada. Dá se říci, že se jednalo o čtyřstopé vozidlo, autorizovaný servis měřil pouze sbíhavost PN, čili na tohle by asi nepřišli dodnes.
Od té doby nebyl problém kromě zmíněných gumových uložení stabilizátoru. Totálně sešrotované Matadory jsem nahradil Barumkami a tyto byly měněny při proběhu 62000. Nyní používám pneu Good Year.
Podvozek jako takový hodnotím jako dobrý, těžký zadek je v prudkých zatáčkách docela cítit, pro mě je řízení vozu docela radost.
Brzdy: z mého pohledu velice dobré. Na předních brzdách vznikla závada, kdy svítila kontrolka "sjetých destiček" již po cca 5 tis. km. V servise zjistili, že je prodřený kabel a záležitost byla vyřešena v záruce. Nyní při 70000 jsem měnil destičky a kotouče, zadní brzdy nepotřebovaly zatím nic.
Karoserie: Tuhá, masivní. Jedinou výtku mám k laku. Můj odstín červené je velmi náchylný a oprýskávání od kamínků. Velice to mrzelo u nového vozu, dneska už to neřeším.
Interiér: osahávači plastů se podle mého mohu dostatečně uspokojit. U faceliftované varianty je i design přístrojovky docela povedený. Pomluvy prostoru na zadních sedadlech jsou pravdivé. Vzhledem k tomu, že tam se vozí pouze naše malé ratolesti, tak s tím nemám prozatím problém.
Výbava :je social edition - dva pytle, servo, výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Na klimu, elektriku na oknech, hlíny a podobné vymoženosti jsem si musel nechat zajít chuť.
Elektrovýbava: zatím jsem měnil pouze žárovku v LZ blinkru.
Závěr: vím, že i přes věk má auto poměrně málo najeto. Každopádně jsem si s ním užil starosti, které jsem u nového vozu nepřepokládal. Nedávám to však na vinu ani tak stroji samotnému, ale především totálně zhudlařenému servisu. Obávám se, že tyto skutečnosti značku velice poškozují a ve mě firma Škoda právě tímto ztratila dobudoucna zákazníka. Patříval jsem ke skalním příznivcům značky, první rok s Octavií byl pro mne ošklivé procitnutí. Přitom od té doby jsem s tím autem maximálně spokojen a jsem rád, že jsem vůz po těch prvních trpkých zkušenostech tenkrát neprodal.

Závady a opravy na autě

Ano.

Při 5 tis. nutná výměna brzdových destiček (záruka)
Při 8 tis. přední pneu na odpis - chybná geometrie podvozku. Nebylo uznáno jako reklamace. Od té doby si auto servisuji sám. Nebudu živit bandu neschopných a arogantních debilů v autorizovaných servisech Škoda.
Při 20tis.výměna gumových uložení kostí stabilizátoru - vrzaly, po výměně a dalších 5000 začaly vrzat opět - opět jsem sundal a pouze namazal vazelínou a od té doby je klid.
Při 25 tis odešla "zadní" lambda sonda - výměna po záruce na pouze za cenu práce!!!
<
Přejít na standardní verzi stránky »