Zavřít recenzi

Ford Focus II

“Bezkonkurenční auto své třídy”
  • Rok výroby: 2007 
  • Typ motoru: 1,6 TDCi 
  • Stav km při koupi: 0 km 
  • Stav km nyní: 85 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 3 roky
  • Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
Hodnocení celkem 9.8
Auto jsem koupil nové v Mladé Boleslavi u dealera Fordu a jejich jednání a vůbec veškerý servis ohledně vyřízení leasingu a přístup byl super. Vřele doporučuji.

Auto mě uchvátilo svými jízdními vlastnostmi. Do té doby jsem jako top mých zkušeností s auty hodnotil Nissan Primera, ale to jak Focus drží v zatáčce, nenaklání se a přitom z Vás nevytřese duši, to je prostě moc dobrý a ještě dnes, pokud to "trošku" rozjedu v nějakých serpentínkách, prostě žasnu, co si můžu dovolit, aniž bych oral krajnici, ohrožoval kolegy v protisměru nebo na mě působila síla 2G z naklopení :-).

Další kapitolou je řízení, které je na tom stejně jako jízdní vlastnosti, bezchybnaté:-). Při nízkých rychlostech jde lehce a se zvyšující rychlostí tuhne, ale přesně jak to potřebujete. Zpětná vyzba od řízení je dobrá, ale když jsem zkoušel Focus s "benzínem" 1,6, který je lehčí a údajně ten posilovač je čistě hydraulický, zdálo se mi toto provedení ještě vydařenější.

Řazení také dobré, jenom u toho benzínu se mi zdálo malinko přesnější. Nevím, proč všeobecně zrovna diesely mají občas to řazení tužší a né tak přesné jako benzíny.

Brzdy bez problému, ještě nenastala situace, kdy by mě nechaly ve štychu. Nejsou přehnaně ostré, ale s nástupem brzdného účinku není problém.

Spotřeba mého motoru (1,6TDCi, 66kW) je při kombinaci jízdy dálnice/okrsky v poměru 1/1, rychlosti 130-140/80-100, palivu Shell Diesel Extra 5,7l zima/5,3 léto. A to je dlohodobá spotřeba, kde si nic nevymýšlím a neusuzuji z jedné nádrže. Nejméně mi auto spapalo, když mimo moji klasiku jízdy z práce a do práce jsem přidal ještě cca. 400 km okrsek s rodinou a nabral Shell V-Power Diesel(plnou nádrž), tak zase další nabrání vyjeté nádrže ukázalo spotřebu 4,2l. Byla to ale jen jedna nádrž:-) Pokud snížím rychlost na dálnici na 110-120km/h, dostanu se se spotřebou zima/ léto na 5,3l/4,8l. V zimě pneu 195/65/15 GY UG7 a létě Pirelli P6 téhož rozměru.
Motor z hlediska výkonu je dostatečný a není problém s ním předjíždět. Chod motoru je klidný a motor je poměrně tichý i pojkud je studený, ale pak se samozřejmě ještě ztiší a neruší :-).
Také si myslím, že je výhoda, že je osazen rozvodovým řetězem, který není potřeba měnit po stejně "krátké" době jako řemen a také riziko přetržení je určitě mnohem menší.

Vnitřní prostor auta je dostatečný a i za mnou(190cm) není problém se celkem pohodlně posadit.
Sedadla by mohla mít trochu lepší boční vedení(pokud rychleji projíždíte zatáčkou), jinak jsou trochu tvrdší, ale pohodlná a při delší jízdě nejsou "únavná". Dobře je řešená opěrka hlavy, která je podepřena větší plochou a nejen bodově.
Plasty bych nehodnotil, protože je to to poslední, co mě na autě zajímá. Jenom, že jsou "dobré na omak". :-) Nechápu plastofily, kteří jsou vysazení na měkké a tvrdé plasty. :-)
Přístroje jsou přehledné, nejsou jako z pouti a v noci jsou příjemně podsvícené(taky ručička svítí :-)).

Kufr má jako hatchback Focus II skoro největší ve své třídě(395 litrů) a při jeho první cestě do Chorvatska na 14 dnů jsem tam všechno narval, ale příště už jsem si s sebou raději vzal střešní box. Při první montáži nosičů jsem měl trochu obavy z vyškrabání barvy a odhalení závitů úchytů, ale mám to již rok a i když v tom stojí voda(pod plastovou krytkou) nerezne to, tak snad to konstruktéři Fordu dobře "poladili".

Co se týče srovnání s konkurencí ve třídě, mám zkušenosti s Kia Ceed 1,4 a Škoda Octavia II 1,9 TDi a hodnotil bych jen po stránce jízdních vlastností a řízení(motory různé, nemá cenu), které jsou pro mě hlavní. Focus je v obou kategoriích lepší, Škoda lehce ztrácí v jízdních vlastnostech, ale dost v řízení(včetně obrovského, špatně uchopitelného volantu vhodného pro klidné cestování na dálnici) a Kia je v obojím hodně pozadu(jízda jakž-takž + gumové řízení bez zpětné vazby, do zatáčky se bojíte). Prohnal jsem je pořádně, ale tak jako ve Focusu jsem ten parádní a hravý pocit z jízdy zdaleka nezažil ani v jednom z uvedených konkurentů(v případě Kie opravdu konkurent jen na papíře).
Při dané ceně s výbavou Trend a jízdními vlastnostmi a řízením, pro mě nemá ve své třídě konkurenta.

Závady a opravy na autě

-cca. po 10.000 km povrzávání sedadla řidiče, ale opraveno nadvakrát v rámci záruky

- cca. po 20.000 km se odřel lak pod silenbloky zadních dveří, ale bylo opraveno v rámci záruky

Jinak pohoda, jenom občas se stane, že z prostoru palubní desky nad rádiem je slyšet slabá rezonance, ale stačí jemně "klepnout" a je klid :-)


<
Přejít na standardní verzi stránky »