Zavřít recenzi

Suzuki Alto 1,0i GL

“Skvělý automobil za nízkou cenu.”
Foto 1 / 1
  • Rok výroby: 1997 
  • Typ motoru: 1000/zážehový, čtyřvále 
  • Stav km při koupi: 88 500 km 
  • Stav km nyní: 109 000 km 
  • Způsob řazení: manuál 
  • Status vozu při koupi:
  • Jak dlouho auto používáte? 1 rok
  • Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km

Hodnocení a zkušenosti s autem

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

3
 
Hodnocení celkem 7.2
Toto Suzuki jsem si pořídil před jedním a půl rokem. Za celou dobu nebylo (zatím) potřeba nic měnit, kromě výše uvedeného. Nejvíce ho trápí koroze karoserie, která ho asi brzy odsoudí k zániku. Po motorické stránce je ale bez výhrad. Jeho motor spadá do nejnižší sazby povinného ručení, je tichý, živý (zhruba do rychlosti 100 km/h, pak ztrácí dech) a velmi úsporný. Můj letní průměr je 5 litrů na 100 km. V zimě bere zhruba o jeden litr na 100 km více. Co se týče vnitřního prostoru, je Alto až překvapivě velké. Měří sice jen 3,5 metru, ale v plném obsazení se dá jet i dál, než za město, aniž by cestující vzadu protestovali. Já sám se pohodlně vejdu za volant (měřím 195 centimetrů). Kdo očekává luxusní výbavu, bude zklamaný. Kromě kůží potaženého volantu nenajde nic. O nějaké bezpečnostní výbavě můj vůz snad nikdy ani neslyšel. Při pohledu na křehkou karoserii se zdá, že jakýkoliv náraz se stane nárazem posledním a to jak pro auto, tak pro řidiče. Proto důrazně doporučuji opatrnou jízdu. Jízdní vlastnosti jsou obstojné, ale úzké pneumatiky (145/70 R13) vůz hendikepují. Vzhled Alta neurazí, ale zamrzí laciné plasty a textilie v interiéru a horší kvalita dílenského zpracování (šetřilo se, kde se dalo) . Není třeba se obávat indického původu. Alto se v Indii jen montovalo (jako Maruti Zen se zde dodnes vyrábí a prodává) a všechny důležité díly pocházely z Japonska.

Závady a opravy na autě

Rezavý výfuk
Koroze karoserie
Opotřebené tlumiče
<
Přejít na standardní verzi stránky »