BMW 325 E30 Touring
“...”
- Rok výroby: 1989
- Typ motoru: 2494cm3 - M20B25 - R6
- Stav km při koupi: 0 km
- Stav km nyní: 0 km
- Způsob řazení: manuál
- Status vozu při koupi:
- Jak dlouho auto používáte?
2 roky
- Průměrná spotřeba: 11 l/100 km
Hodnocení a zkušenosti s autem
Tak, začal bych jízdními vlastnostmi. Kvůli těžšímu motoru je auto, když si nedáte pozor a jedete do zatáčky bez předchozího přenesení váhy dopředu, nedotáčivé. Musí se s tím člověk naučit jezdit. Potom nabízí skoro motokárové jízdní vlastnosti.
Ve driftech sedí krásně, ale je pravda že jsou tam snížené pružiny a samosvorný diferenciál.. s originálním podvozkem jsem neměl tu čest se nějak více projet ve smyku..
Na cestách po okreskách či po dálnici je to i po těch letech super vůz, motor skoro neslyšíte a pokud ho chcete slyšet tak jen stačí šlápnout na plyn a vychutnávat si ten lahodný zvuk. Spotřeba je tady dle rychlosti 8,5 - 16 L / 100km. Tento starý mazlík udělá pořád ještě tachometrových 240 km/h.
Město (Praha) se mi díky větší spotřebě (okolo 12-14L) a tvrdému podvozku v tomto voze nelíbí.. Na popojíždění v zácpách 325i určitě není.
Kufr je normál velký na kombíka. Auto je jen s mírnou korozí na lemech a dveřích.
Tady bych závěrem dodal že je to parádní auto, ale musí se člověk nebát občas trochu ušpinit a těžko může počítat že by to auto bylo bez investic.. většina dílů už má životnost u konce. Takže se o auto musíte opravdu dobře starat a pak Vám bude sloužit ještě dlouho..
E30 FOREVER
Závady a opravy na autě
Na autě mi prasklo těsnění hlavy válců, prasklo vahadlo sacího ventilu a dokonce se utrhla převodovka ze silentbloků..(toto se nestalo najednou :-D) To bylo ale způsobeno tím, že jsem s ním trénoval drift. Kdybych s ním jenom normálně jezdil a občas někdě přidal plyn, abych uslyšel tech krásný orchestr 6 válcového motoru, věřím, že by závady tohoto charakteru přišly mnohem později.
Preventivně jsem vyměnil rozvodovou sadu, olej, vodu, brzdovou kapalinu atd..
Dále jsem na podvozku vyměnoval čepy a silentbloky ramen, kvůli značnému opotřebení. Dále různá těsnění a podtlakové hadice v motoru, tyto motory mají všeobecně problém s chodem na volnoběh. S ohledem na jejich stáří bych jim to odpustil.
Z těch nepodstatnějších věcí to byla výměna ventilátoru topení.
Na závěr musím říct, že mne to auto nikdy nikde nenechalo, dojelo domů jak s přelomeným vahadlem, jen na 5 válců, tak jen na dvojku s urvanou převodovkou.